مهلت پرداخت طرح ارزشیابی معلمان

مهلت پرداخت طرح ارزشیابی معلمان

وی با اشاره به لزوم توجه به دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: با حضور رئیس جمهور 23 مصوبه برای تربیت معلم در دانشگاه های فرهنگیان در نظر گرفتیم. در این راستا، جذب معلمان نخبه و متخصص در دستور کار است.

نوری به نقش معلمان در تعیین محتوای کتاب های درسی اشاره کرد و گفت: نیازمند نقش آفرینی معلمان در طراحی و بازنگری کتاب های درسی هستیم.

وی با اشاره به سنجش فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بر اساس آزمون جامع و حداقل معدل 15 و گزینش و کسب مهارت های شش گانه، تاکید کرد: در تربیت معلم با جدیت بیشتری عمل خواهیم کرد; توسعه فضاهای فیزیکی دانشگاه های فرهنگ را نیز دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خواستار احیای امور آموزشی در آموزش و پرورش شد و تصریح کرد: به زودی الگوی مدرسه تحول بنیادین آموزش و پرورش را بیرون خواهیم آورد و رصد خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با معلمان گیلانی گفت: طرح ارزشیابی معلمان توافقی بین دولت و مجلس است که هنوز تکمیل نشده و به زودی اجرایی می شود.

وی بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان ماهیت مادی ندارد بلکه به عنوان معادل اقتصادی تلقی می شود.

نوری با اشاره به راه اندازی مراکز آموزش نسل چهارم گفت: به نسل چهارم نیز نیاز داریم.

وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها به عنوان مکان های یادگیری باید از آموزش محوری به پژوهش محوری حرکت کنند، تصریح کرد: مدرسه نسل اول منجر به سواد اسمی می شود و مدرسه نسل دوم به سواد مفهومی می پردازد که پژوهش محور است. اما منجر به کارآفرینی نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش، مدرسه نسل سوم را منجر به سواد عملکردی دانست و توضیح داد: در مدارس و مراکز آموزشی نسل چهارم بر سواد اجتماعی تاکید شده است.

نوری در ادامه سخنان خود فرهنگ اسلامی را دارای بهترین آموزه های تربیتی برای اعتلای جامعه دانست و گفت: مدارس نسل چهارم منجر به مسئولیت اجتماعی می شود.

وی خیرین مدرسه سازان را مصداق ایفای مسئولیت اجتماعی دانست و یادآور شد: آموزش هدف اصلی جامعه است و از این رو در فضای جدید نظام آموزشی کشور به این مقوله توجه شده و امیدواریم حرکت کنید. با کمک خیرین پیش می رود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب، معلمان را افسران سپاه ترقی می داند و خاطرنشان می کند: محور اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل «تحول آموزش و تحول در نظام آموزشی» است. “

وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تأثیرگذاری بر آموزش و پرورش گفت: مبدأ سند 2030 جنبه زیست محیطی داشت اما سر را به سمت آموزش و پرورش معطوف کرد چرا که نظام استکبار باید اهداف خود را در آموزش و پرورش برای اداره جهانی محقق کند.

نوری با بیان اینکه متاسفانه رویکرد نظام آموزشی ما بیشتر فیزیکی و اقتصادی است، اظهار داشت: استکبار جهانی با این رویکرد از تشکیل خانواده و تربیت فرزند فاصله گرفته و به همین دلیل به جامعه ما نیز القا کرده اند که خانواده مانع ایجاد می کند.

وی با اشاره به تفاوت دیدگاه انسان گرایانه با دیدگاه الهی و انسانی در عرصه تعلیم و تربیت، افزود: امروز باید آینده نظام تعلیم و تربیت کشور را ترسیم کنیم و به نظام آموزش همگانی توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم شناسایی معلمان تصریح کرد: معلمان باید هدف، محتوا، روش و ارزشیابی را از اصول سند اساسی تحول آموزش و پرورش قرار دهند و برای آینده برنامه داشته باشند.

نوری معتقد است هر اقدامی در نظام آموزشی اثر تربیتی دارد و خاطرنشان می کند: آزمون ها باید مرحله ای از یادگیری باشد. بدون تعجب و پلیس زن و به همین دلیل است که نظام آموزشی باید به این سمت حرکت کند.

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت تصریح کرد: معلمان باید بر اساس سند تحول بنیادین و طرح رتبه بندی به سمت کسب صلاحیت های فردی، عمومی و حرفه ای بروند و کتاب های درسی را برگردانند. در برنامه های درسی احیای امور آموزشی

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در مدیریت اقتصادی افزود: آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد و میزان ارزش افزوده آموزش ابتدایی دو برابر بیشتر از این است. دوره دانشگاه.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت ها و کاستی های آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان در آموزش و پرورش کارکنان سپاه پیشرفت کشور هستند.

وی با بیان اینکه از هر دو مدرسه یک مدرسه توسط خیرین ساخته می شود، افزود: امسال یک هزار و 100 میلیارد تومان در اصفهان و 700 میلیارد تومان در هرمزگان برای ساخت مدرسه خیریه تعهد داریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کنار توجه به فضاهای تربیت بدنی باید به آموزش نیز توجه کنیم تا در آینده نسل خوبی داشته باشیم.

نوری نظام آموزش همگانی را بستری برای حکمرانی جامعه برای رسیدن به قله های تعالی دانست و گفت: از سال های اخیر زیرنظام های اقتصاد محور شاهد نارسایی های آموزشی و تربیتی بوده و این در حالی است که معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری همیشه فرهنگ را به عنوان پایه در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای فرهنگ در چارچوب برنامه ریزی فرهنگی آموزش و پرورش محقق می شود، به نقش آموزش و پرورش در مدیریت اقتصادی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش پس از معدن بیشترین ارزش افزوده و میزان ارزش افزوده آموزش پایه را دارد. دوم است .معادل دوره دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه 85 درصد هنرجویان هنرستان وارد بازار کار می شوند، گفت: نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش کمتر از 10 نیست در حالی که این نرخ برای صنایع کمتر است.

نوری عدم توجه به نظام آموزشی را در حوادث اخیر مشهود دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر مقوله آموزش و پرورش تاکید فراوان دارند و لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید