مهمترین رسالت جنبش دانشجویی مطالبه گری است/ امروز در جنگ رسانه ای و روایتگری هستیم


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915991

زنگنه گفت: امروز مهمترین رسالت جنبش دانشجویی مقابله با دو جریان فکری تجددگرایی و تحجر و حاکمیت طلبی برای دفاع از انقلاب و نظام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در شورای اسلامی صبح امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تربت حیدریه گفت: امروز مهمترین وظیفه جنبش دانشجویی مقابله با این دو است. جریان های فکری، تجددگرایی و تحجر و مطالبه گری از نظام، دولت و مجلس و دولت برای حفظ و حراست از انقلاب اصیل است و اگر بتوانیم این دو جریانی را که از ابتدای انقلاب با آنها درگیر بوده ایم حذف کنیم. انقلاب و بسیاری از آنها در مناصب هستند، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز در یک جنگ شناختی، رسانه ای و روایتی قرار داریم و در این جنگ روایی باید مراقب بود که روایتی خلاف آنچه رخ داده منعکس نشود، زیرا دشمن کاملاً حساب شده است و طبق برنامه در این کامل جنگ مقیاس

زنگنه گفت: تفکر مدرنیستی نجات جامعه را در قالب الگوی سکولاریسم اجتماعی، مذهبی و فرهنگی می دید و به آزادی های نامحدود در جامعه معتقد بود و دین را افیون توده ها می دانست.

و افزود: در مقابل، ذهنیت سفت و سختی وجود دارد که در مقابل هیچ نقد و اصلاحی تاب نمی آورد و برای تحقق افکار انحصاری تلاش می کند.

نماینده مردم منطقه تربت حیدریه تصریح کرد: شهید آوینی زمانی می گفت هر دو برای جامعه ما مضر است اما تفکر دیوار سنگی خیلی بدتر از تفکر مدرنیستی است.

زنگنه گفت: بر این اساس از شما دانشجویان می خواهم برای مصون ماندن از انقلاب اسلامی با هر دو فکر برخورد منطقی داشته باشید.

زنگنه گفت: نگاهی به فضای مجازی و رسانه ها بیندازیم، گاهی اعتراض می کنند، باید با اعتراضات منطقی و مستند برخورد شود، اما گاهی سلاح سرد و گرم می گیرند و مردم و ماموران امنیتی را می کشند.

نایب رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت: باید جلوی مردم بنشینیم و به مطالبات آنها رسیدگی کنیم اما اگر در خارج از کشور خط و نشان بکشند و هرج و مرج به راه بیاندازند مخالفیم.

در این مراسم یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی تربت حیدریه به نماینده مجلس گفت: امکانات رفاهی و تحصیلی دانشگاه فرهنگیان که اساس آموزش است نسبت به سایر دانشگاه های این شهرستان بسیار کمتر است، دانشگاه این کار را نکرد. تقریبا شش ماه یک مدیر داشته باشید.

وی افزود: ردیف بودجه دانشگاه فرهنگیان تصویب شود تا زمین 11 هکتاری روبروی دانشگاه دولتی متعلق به دانشگاه فرهنگیان باشد.

زنگنه در پاسخ به این دانشجو گفت: امکانات محدود این دانشگاه را می پذیریم و تلاش می کنیم در سال های آینده عملیات ساخت دانشگاه فرهنگیان را آغاز کنیم، همچنین استعلامات رئیس جدید دانشگاه نیز طی یک هفته آینده به اتمام رسیده است. خوب اگر تغییری صورت نگیرد جزو اساتید خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید