مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است. مدیرانی که به اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارند باید برکنار شوند.


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809470

زکریا نیکوی گفت: دلایل شرایط کنونی که منجر به تعطیلی هزاران کارخانه و بدترین آسیب به کشور شده و مدیرانی که اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند باید هرچه سریعتر برکنار شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام زکریا هیچکس رئیس مرکز مقاومت اقتصادی کشور در گفتگو با راه آرمان؛ وی با اشاره به روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی گفت: اقتصاد مقاومتی راهی برای مقابله با تحریم های اقتصادی علیه کشور با کمترین وابستگی به کشورهای خارجی از نظر نیازهای اساسی و راهبردی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی را راهکاری برای نجات اقتصاد کشور برشمردند، ادامه داد: مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و حمایت از تولید ملی است مگر با حمایت و حمایت از تولید ملی. حمایت از تولیدکنندگان صورت نمی گیرد، بنابراین با اجرای چنین فرآیندی در حالی که چرخ تولید به حرکت در می آید، کشور بیش از گذشته اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد می کند.

زکریا هیچکس با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران امروز سردمداران جنگ اقتصادی هستند که مسئولیت سنگینی بر دوش دارند، گفت: در شرایط کنونی کشور، کارت سازان برای حفظ اقتصاد و عزت کشور جهاد و ایثار هستند. .

رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی افزود: برخلاف دولت گذشته که حل همه مشکلات کشور را با رفع تحریم ها پیوند می زد، دولت سیزدهم به عنوان یک دولت مردمی، انقلابی و خدمت گرا در فکر تولید و تولید است. حذف تولید سد راه نجات کشور حامی تولیدکنندگان داخلی در سال های اخیر از ابتدای دولت فعلی همکاری های گسترده ای را با دولت برای توسعه اقتصاد، تقویت تولید ایرانی و گسترش روابط تجاری خارجی و بین المللی آغاز کرد. .

وی گفت: دلایل شرایط کنونی که منجر به تعطیلی هزاران کارخانه و بدترین آسیب به کشور شده است و مدیرانی که نسبت به توسعه اقتصاد مقاومتی بی تفاوت هستند نباید در قدرت باقی بمانند و از دولت برای جایگزینی این مدیران «رهبران جوان، انقلابی و جهادی باید وارد عمل شوند.

زکریا نیک وی گفت: در سال های اخیر مرکز اقتصاد مقاومتی کشور با رویکرد کارآفرینی و حمایت از صنایع و تولیدکنندگان داخلی و در راس آن توسعه شرکت های دانش بنیان اقدامات مناسبی را برای کشور انجام داده است.

رئیس مرکز اقتصاد مقاومتی افزود: اگرچه مرکز اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت های داخلی به موفقیت های بیشماری در عرصه تولید دست یافته و فرصت های جدیدی را در این حوزه ایجاد کرده است، اما به مقابله نسبی با تهدیدات خارجی منجر شده است، اما هنوز برخی از مشکلات فعالان اقتصادی تمام نشده اند، امیدواریم با حضور دولت و بخش خصوصی و همه فعالان اقتصادی شاهد اتفاقات خوبی برای عبور از رکود، ایجاد ارزش افزوده و کاهش وابستگی به خارج از کشور در آینده ای نه چندان دور باشیم. ما باور نمی کنیم هیچ بن بست برای سازنده وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت روز مقاومت در برابر اقتصاد و کارآفرینی به تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان، صادرکنندگان و سایر تلاش‌های این حوزه تبریک می‌گویم و انتظار می‌رود همه مدیران این عرصه هر چه بیشتر در این مسیر حضور داشته باشند. از خودتان برای توسعه اقتصادی هر چه بیشتر برای رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال که دو بال تحقق اقتصاد مقاومتی است استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید