مهمترین عیب دستگاه های تصفیه آب خانگی عدم کنترل کیفیت آب است


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884350

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه آب شیرین به طور خودکار شروع به شیرین شدن و گرفتن املاح آب می کند که در آینده مشکلاتی به خصوص مشکلات گوارشی و کمبود املاح برای بدن به همراه خواهد داشت، گفت: بیشترین مهم نقطه ضعف نرم کننده های خانگی عدم کنترل کیفیت آب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهندس مهدی نظرزاده در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به دستگاه های تصفیه آب خانگی گفت: مهمترین راحتی دستگاه های تصفیه آب خانگی دسترسی آسان و سریع به آب شیرین و عدم نیاز به حمل و نقل است.
وی ادامه داد: در صورت عدم استفاده صحیح از آب شیرین کن های خانگی از نظر بهداشتی، بهداشتی و همچنین اتلاف آب آسیب های زیادی را به همراه خواهد داشت.

هیچ نرم کننده آب کل خانه نصب نشده است
معاون مدیریت و توسعه آبفای استان قم با اشاره به اینکه سخت‌کن‌های وارداتی کاملاً وارداتی نیستند، گفت: هنوز شرکت‌ها و مغازه‌های زیادی در سطح شهر مشغول فروش و نصب این دستگاه هستند. شیرین کننده خانگی را به طور کامل نصب نمی کنند و راهنمای نگهداری و نحوه استفاده صحیح از دستگاه را در اختیار کاربر قرار نمی دهند که در آینده مشکلاتی را ایجاد می کند.
وی افزود: در فرآیند تصفیه و تصفیه آب در دستگاه های خانگی 4 تا 5 مرحله ثابت وجود دارد، یعنی یک فیلتر رزوه ای دارند که مواد اولیه اولیه را می گیرد، سپس دو فیلتر کربنی و سپس یک غشایی که انجام می دهد. شیرین کردن

51579902 6563 4cea 8b0d d659a78178e8 خبر خاکستری

مهندس نظرزاده افزود: فیلتر کربی کلر را حذف می کند. بعد از ممبران وقتی آب از آن عبور کرد باید دوباره ضد عفونی شود و بحث اختلاط آب انجام شود تا محلول های آبی به حد مطلوب برسند که در این صورت آب شیرین شده خوشایند و وجود خواهد داشت. حداقل محلول های مورد نیاز روی بدن
وی گفت: این موضوع به دو صورت حل می شود، اول اینکه لامپ UV را برای ضدعفونی مجدد قرار می دهند که در هیچ یک از دستگاه های ایرانی وجود ندارد چون گران است و دوم اینکه شیر مگس را برای درمان برخی از آن ها می گذارند. آب شهر با آب شیرین مخلوط کنید. اگر dp متر دارید، می توانید آن را روی 150 تنظیم کنید تا دمای آب روی 200 تنظیم شود تا محتوای محلول آب و طعم آن تنظیم شود. البته دستگاه های قدیمی این مشکل را ندارند و همه نمی توانند با دستگاه dp meter کار کنند.
این کارشناس ارشد مدیریت و برنامه ریزی آب خاطرنشان کرد: در واحدهای جدید فیلتر مرحله 6 اضافه شده است، فیلتر پس غشایی که در صورت کمبود راه حل اضافه می کند و می توانند برای این کار مخلوط شیر نیز نصب کنند. برخی از دستگاه های آب شیرین کن خانگی پیشرفته هستند و دارای dp متر آنلاین هستند که می توان از آن برای تنظیم dp آب شیر میکسر استفاده کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از شرکت های معتبر دفترچه راهنمای دستگاه را تهیه می کنند تا مردم بدانند که هر کدام از این فیلترها چه زمانی باید تعویض شوند، چه کارکردی دارند و چگونه و چه زمانی خدمات لازم را انجام دهند.

عدم استفاده طولانی مدت باعث پوسیدگی آب دستگاه می شود
مهندس نظرزاده با اشاره به استفاده طولانی مدت از نرم کننده آب گفت: یکی از بحث ها این است که در صورت عدم وجود مرحله ضدعفونی در بسته بندی دستگاه تصفیه آب خانگی، مدتی پس از عدم استفاده از دستگاه امکان دارد دلایل به طرق مختلف مانند مسافرت، این آب آلوده می شود که می تواند برای بدن مشکل ایجاد کند.
وی افزود: در این موارد توصیه می شود 20 لیتر آب باقی بماند یا برای مصارف دیگر استفاده شود و سپس از این آب برای سوپ استفاده شود.

456240b5 ab23 4632 8f36 3247dd298efb خبر خاکستری

مهمترین عیب دستگاه های تصفیه آب خانگی عدم کنترل کیفیت آب است
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: مهم ترین مشکلی که از نظر بهداشتی با آب دستگاه های تصفیه آب خانگی قابل حل است این است که کنترلی بر کیفیت آب وجود ندارد مگر اینکه خودتان در این زمینه آموزش دیده باشید. یا با این موضوع آشنا هستند.

مشکلات گوارشی و کمبود املاح در بدن از جمله مشکلات آینده آب شیرین کن های خانگی است
وی بیان کرد: آب شیرین به طور خودکار شروع به شیرین شدن و جذب املاح می کند که در آینده مشکلاتی به خصوص مشکلات گوارشی و کمبود املاح برای بدن به همراه خواهد داشت. حداقل توصیه در این راستا نصب شیر مخلوط کن برای دستگاه است و در صورت عدم وجود، کمی آب از شبکه اضافه کنید و سپس از آن استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید