مهمترین وظیفه دولت مدیریت است/ دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت قوی باشد


ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841889

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری گفت: مهمترین وظیفه دولت مدیریت صحیح است. مدیریت ضعیف، ناکارآمدی و شیطنت، دزدی و اختلاس منجر به شکست طرح ها و پروژه ها می شود. دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت ها قوی باشد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: در عین حال باعث شد 4000 نفر که همه شیعه نبودند. استفاده از وجود امام و نوشتن احادیث با سخنان صادق (ع) در تاریخ.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه این روزها بعد علمی و فقهی امام صادق (ع) بیشتر به چشم می خورد، افزود: ماندگاری احکام و معارف دینی در جامعه مدیون وجود علما و وکلا است که این امر به خوبی شناخته شده است. در طول تاریخ در هر دوره، مردم بیشتر با آموزه های دین آشنا هستند و خرافه کمتری دارند.
فاطمی با بیان اینکه باستان شناسی و توجه به گذشته پیش از اسلام فرهنگی است که در منطقه ما بیشتر شناخته شده است، گفت: خانواده هایی که از نظر دینی و فقهی ضعیف تر هستند، روز به روز فریب مدیران این فرهنگ را می خورند.
وی ادامه داد: در این صورت حضور علما در مناطقی که این نوع فرهنگ رواج دارد برای رفع این معضل بیشتر به چشم می خورد.
امام جمعه موقت شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر دشمن پای جامعه اسلامی را خالی کند، کار دشوارتر می شود، لذا دستگاه های امنیتی باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند، زیرا تبدیل جوانان به این مدارس جعلی، موجب ضدیت خواهد شد. مشکلات اسلامی و ضد امنیتی.»
مهمترین وظیفه دولت مدیریت است، دولت باید در کنترل تولید و کنترل قیمت ها قوی باشد.
فاطمی با اشاره به اینکه دشمن همواره به دنبال اهرم ها و بهانه هایی برای نفوذ در جامعه مسلمانان است، گفت: مسائل اقتصادی از مسائل مهم است. مسئولان سیاست ها را به موقع اجرا می کنند. البته تحمل برخی شرایط و قبولی در امتحان برای مردم می تواند سخت باشد، «و دشمن باید از این سوال استفاده کند و به دنبال تخریب باشد.
وی با تاکید بر اینکه در این شرایط مهمترین وظیفه دولت حکمرانی است که باید به درستی انجام شود، افزود: حکمرانی ضعیف و ناکارآمد و شیطنت، دزدی و سوء استفاده منجر به شکست طرح ها و پروژه ها می شود، بنابراین دولت باید تولید و تولید را کنترل کند. قیمت ها را کنترل کنید. “قوی باشید.
خطیب نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: در این شرایط مردم باید هوای یکدیگر را داشته باشند، مثلاً اگر تاجری کالایی را ارزان بخرد یا کالایی را به همان قیمت یا حتی کمتر از قیمت عرضه کند چه اتفاقی می افتد. بهای اصلی برای کمک به فقرا که پاداش می گیرند و پاداشی که از این کار می گیرد با هیچ پاداشی قابل مقایسه نیست.


معلوم نیست در بازار چه اتفاقی می افتد، هرکس برای آنچه که می خواهد ارزش قائل است

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه این هفته فارسان اظهار داشت: در آیه 32 سوره حج، لحظه بسیار دقیق و لطیفی که امروز گرفتار آن هستیم، گاهی می گویند دلت پاک است، حالا هر چه می خواهی بکن. همین که تمیز شد، کافی است. این آیه شریفه چنین نمی گوید. یکی از نشانه های تقوا در دل این است که شعائر دینی را هم انجام دهد، یعنی ظاهر خوبی داشته باشد و به این مسائل دینی توجه کند. مثلا چرا نماز دسته جمعی نمیری؟ در خانه احساس بهتری دارم. می گوید نه، این کار را بکن. چرا فلان حرکت نمیکنی کار خیر میگه نه دلمون پاکه خدای نکرده از ما قبول کن. این کافی نیست. پس ظاهر آدمی باید برگرفته از همین تقوای قلبی او باشد.
وی افزود: 11 خرداد مصادف با یک زیکادا است. اولین روز از دهه کرامت که با ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز و با ولادت شمس الشمس امام رئوف ثامن الحجج به پایان می رسد. عشق و علاقه وصف ناپذیری بین این برادران و خواهران وجود داشت.
وی افزود: در این دهه باید با شناخت بیشتر و الگوبرداری از سیره و سیره اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه و حضرت رضا (علیه السلام) مسیر رشد و کمال اخلاقی و معنوی را طی کنیم. حضرت معصومه(س) و تحت تعلیم و تربیت اهل بیت(ع) به انسان نمونه ای تبدیل شده است که برای مردم جامعه اسلامی و همچنین جامعه بشری الگو است و همه انسان ها می توانند از آن نور دریافت کنند.
وی گفت: دشمنان ما به خوبی به این امر واقف هستند و برنامه و برنامه دارند که اگر دختران در جامعه ای به بیراهه رفتند، محور تربیت نسل آینده یعنی مادر و در نتیجه خانواده را که بستر است از بین برده اند. جامعه اگر دخترانش نابود شوند، امن است.
وی گفت: مربی اصلی خانواده مادرانی هستند که قبلا دختر خانواده بوده اند. تهاجم شدید فرهنگی به دختران امروزی را می توان در ناهنجاری های اجتماعی دید. آنها سعی می کنند زنان را از حضور اجتماعی قوی بازدارند و اگر چنین کنند، رسوا یا بی خاصیت هستند. دختران و بانوان عزیز باید در این جنگ نرم که علیه آنهاست و با هدف گسترش فسق و تخریب بنیان خانواده و کنار گذاشتن سبک زندگی غربی است، مراقب تحرکات دشمنان باشیم.
حجت الاسلام ملک پور گفت: بنابراین توجه به دختران از زوایای مختلف برای همگان چه برای مسئولان و چه برای همه خانواده ها ضروری است. ببینید چه توطئه های رنگارنگی برای این گروه ابداع کرده اند و متأسفانه متولیان فرهنگی هم سهل انگاری می کنند. امیدواریم در دولت حزب الله و مجلس انقلاب شاهد برنامه ریزی دقیق برای زنان باشیم. یک خانم یک جامعه آبرومند و با عزت می سازد. بلند باش تا شرف شوی، به روایت حضرت امیر علیه السلام که فرمود: کرامت حاصل مال زیاد است.
امام جمعه فارسان به افزایش قیمت های اخیر اشاره کرد و گفت: باز هم تاکید می کنم دولت باید از این چهار قلم برای افزایش قیمت استفاده کند. اما امان از بی توجهی و این سوال که این همه گلایه دارند کدام هاپیر مهر شد؟
وی گفت: یکی بحث نان است که به بهانه های مختلف نباید قیمت های متفاوتی داشته باشد. در سرتاسر شهر همه نان (سنگک، لواش و …) باید به یک قیمت و وزن در اختیار مردم قرار گیرد. بنابراین می توانید ارزیابی و محاسبه کنید. وقتی نان کنجدی و ساده شد، زمینه فساد ایجاد می کند. مقدمه این است که با قیمت دو برابر از خواب برخیزید، سپس به آرامی وزن خود را کاهش دهید، قد را کاهش دهید و کیفیت را از دست بدهید. بعد سه قیمت و چهار قیمت می شود و اقلامی که می بینید حتی اگر قیمتش تغییر نکرده باشد قالب کوچکتر است، خلاصه کم فروخته می شود.
حجت الاسلام ملک پور در پایان گفت: اگر متولیان رسیدگی نکنند باید این ویژگی اموال خود را جمع آوری کنند و به نظر می رسد دادستان محترم وارد شده و عذرخواهی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید