مه گرفتگی و کاهش دید در نقاط مرتفع جاده های شمالی/رانندگان برای جلوگیری از سفرهای غیر ضروری


ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919652

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرجه از مه گرفتگی و کاهش دید در ارتفاعات محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و محور قزوین – رشت خبر داد و گفت: در شرایط برف و باران به رانندگان توصیه می شود. برای جلوگیری از سفرهای غیر ضروری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهرستان فراجا در خصوص وضعیت جوی جاده های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک کات در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف و باران هستیم. در برخی از محورهای استان ها در آذربایجان غربی، کردستان، تهران، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان هستیم. در برخی مناطق استان های ایلام و قم نیز بارش باران گزارش شد.

وی با بیان اینکه در شرایط برف و باران توصیه می شود رانندگان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و در جاده ها و گردنه های برفی استفاده کنند. باک ماشین در ابتدای سفر و داشتن غذای کافی و لباس گرم از دیگر مواردی است که در سفر در فصل زمستان توصیه می شود. هنگام رانندگی در برف و باران، رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، هشدار همیشگی پلیس به رانندگان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه همچنین از مه گرفتگی و کاهش دید در ارتفاعات محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و محور قزوین – رشت خبر داد و از رانندگان خواست در مواقع مه آلود چراغ خودروهای خود را روشن نگه دارند. و رانندگی با دقت بالا و سرعت قابل اعتماد.

شیرانی همچنین به وضعیت تردد در جاده های کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، تردد در محور قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه شلوغ است و در برخی نقاط نیز همین وضعیت گزارش شده است. محور شهریار – تهران. در سایر محورهای مواصلاتی مشکل و اتصال خاصی وجود ندارد و حرکت به کندی انجام می شود.

وی درباره آمار ترافیک جاده ای نیز گفت: اطلاعات سامانه های گزارش تردد نشان می دهد حجم ترافیک جاده ای نسبت به روز گذشته 22.7 درصد کاهش داشته است. اوج ترافیک بین ساعت 16:00 تا 17:00 و کمترین آن بین ساعت 3:00 تا 4:00 بامداد است. در این مدت بیشترین ترافیک به ترتیب در محورهای اتوبان کرج – تهران، قزوین – کرج، کرج – قزوین، تهران – کرج و اتوبان قم – تهران انجام می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه در خصوص محورهای مسدود یا ممنوع نیز گفت: جاده قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد در مسیر جایگزین محور خرم آباد – پل زال و در حال انجام است. جاده خرم آباد – کوهدشت محور جدید ریگان – ایرانشهر، خوانسار – گلپایگان، هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان، لاسم – ارجمند، وزک – بلده، سروآباد – پاوه و سیشرد – پادنا نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است.

شیرانی همچنین با اعلام شماره 120 از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع سفر با این شماره تماس گرفته و از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها و همچنین محورهای دارای مسدودیت و محدودیت تردد مطلع شوند تا مناسب ترین زمان و مسیر را انتخاب کنند. برای سفرهایشان

دیدگاهتان را بنویسید