موارد احتکار و تصرف زمین در گلستان رو به افزایش است

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801351

پهلوان نسب از افزایش زمین خواری و احتکار در گلستان خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; سرهنگ مصطفی پهلوان نسب ظهر امروز در نشست خبری در استان گلستان گفت: در 9 ماه گذشته شاهد افزایش 20 درصدی پرونده های اقتصادی و افزایش 33 درصدی دستگیری متهمان هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان ادامه داد: در 9 ماه گذشته پرونده زمین خواری 62 درصد و دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

پهلوان نسب گفت: همچنین در زمینه خلع ید و رفع تصرف اراضی کشاورزی، مرتعی و جنگلی 536 هزار مترمربع پلیس امنیت اقتصادی استان وارد عمل شده و نسبت به مدت مشابه 9 ماهه سال گذشته 83 سال درصد افزایش سلب مالکیت و حذف تصرف اراضی را شاهد هستیم.

وی بابیان اینکه شهرستان های مراوه تپه، کلاله و علی آبادکتول بیشترین آمار زمین خواری را به خود اختصاص داده اند، گفت: این رقم 306 میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه احتکار در 9 ماه گذشته 2 درصد افزایش احتکار و 2 درصد افزایش دستگیری متهمان در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم. “

پهلوان نسب گفت: ارزش واقعی این پرونده ها از ابتدای سال تا آذرماه بالغ بر 610 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه 67 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در حوزه گنج یابی با توجه به نیاز جامعه و فرصت طلبان و سودجویان به انبار کالاهای اساسی و شکایات مردمی، پنج طرح را اجرا کردیم که ارزش واقعی پرونده های ما 135 میلیارد ریال بوده است. است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: گندم و جو، آرد، مواد اولیه دامی و روغن های خوراکی از عمده کالاهای کشف شده در این طرح هاست که در اجرای این طرح ها 25 متهم دستگیر شدند.

پهلوان خاطرنشان کرد: مهمترین کشفیات انجام شده در 9 ماهه شامل 126 هزار کیلوگرم گندم به ارزش 9 میلیارد و 500 میلیون ریال و دستگیری متهم در گنبدکاووس، کشف گنجینه سموم کشاورزی به ارزش 18 هزار و 350 کیلوگرم به ارزش 10 میلیارد ریال است. و دستگیری یک متهم در شهرستان گنبدکاووس، کشف اخلال در امر تولید 128 هزار و 920 کیلوگرم دام یارانه ای به ارزش 11 میلیارد ریال و دستگیری دو متهم در گرگان و معرفی به مراجع ذیل صلاح از کشف سارق زمین به مساحت یک هزار و 42 متر مربع به ارزش 41 میلیارد ریال و دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضایی و با معرفی مراجع قضایی در شهرستان علی آبادکتول.

وی گفت: در 9 ماهه امسال 761 میلیارد ریال کشفیات قاچاق کالا و ارز در استان گلستان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد افزایش ارزش واقعی کشفیات را شاهد بودیم. کالا.”

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز در حوزه سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامپزشکی، سیگار و چوب بوده و در این راستا 13 طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاتمه یافته است. در 9 ماه گذشته ارزش واقعی کالاهای مکشوفه 129 میلیارد ریال برآورد شده است.

پهلوان گفت: کشف 31 هزار لیتر نفت سفید به ارزش پنج میلیارد ریال در شهرستان کردکوی، کشف 35 هزار کیلوگرم آرد به ارزش سه میلیارد ریال در گنبدکاووس، کشف 25 هزار کیلوگرم گندم از مهمترین کشفیات در این منطقه بود. 25 میلیارد ریال در گنبدکاووس و افتتاح 415 هزار لیتر به ارزش 70 میلیارد ریال در شهرستان کردکوی.

وی تاکید کرد: 90 پرونده در زمینه کشف دستگاه بازیابی ارز یا رمز ماینینگ تشکیل و با مساعدت دستگاه مسئول و 713 دستگاه توقیف و 84 متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع ذیربط شدند. بالغ بر 128 میلیارد ریال می باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید