مواضع کشورهای اروپایی علیه ایران با هدف تغییر رفتار جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی است


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917967

حمیدرضا ترقی گفت: مواضع کشورهای اروپایی به ویژه کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس و آلمان گامی هماهنگ برای اعمال فشار سیاسی بر ایران به منظور تغییر رفتار نظام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره دخالت های مکرر فرانسه در امور ایران اظهار داشت: مواضع کشورهای اروپایی به ویژه کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس و آلمان که متحدان آمریکا در این زمینه هستند. برجام و سیاست های منطقه ای آن، اقدامی هماهنگ و برنامه ریزی شده از گذشته برای اعمال فشار سیاسی بر ایران به منظور تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران و پذیرش خواسته ها و دیدگاه های غیرمنطقی و قهری آمریکا و غرب است.

وی افزود: طرح کلی این کشورها برای ناآرامی های اخیر در ایران مراحل مختلفی داشت که یکی از مراحل آن اعمال فشار از داخل توسط شورش های داخلی و گروهک های ضدانقلاب، مزدوران و مخالفان داخلی و افراد ذی نفوذ خارج از کشور بود. بخش دیگر اعمال فشار علیه ایران در مجامع بین المللی، بین المللی و سیاسی بود که به شکل های مختلف بود.

ترقی تصریح کرد: این اقدامات تاکنون در قالب اعلامیه حمایت رهبران اروپایی از آشوبگران، محکومیت ایران در خصوص مسائل زنان، حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل و صدور بیانیه های متعدد علیه نظام اسلامی انجام شده است. نظام جمهوری ایران و نشان می دهد که با وجود اینکه در کشورهای خود نگرش شدیدی نسبت به شورشیان دارند و به هیچکس اجازه نمی دهند که بر خلاف تمامیت ارضی و قانون اساسی کشور و در جهت سرنگونی رژیم اقدام کند، اما اقداماتی این گونه افراد در جمهوری اسلامی ایران حق دارند و از آن حمایت می کنند و سیاست دوگانه ای را دنبال می کنند

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: مجموعه این حرکت ها نشان دهنده تلاش آنها برای تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی با اخبار جعلی و هجمه رسانه ای استعماری و استکباری است تا از موفقیت های جمهوری اسلامی جلوگیری کنند. ایران در عرصه های مختلف به گوش مردم جهان می رسد.

به گفته ترقی، این تحرکات عمدتاً با هدف اعمال فشار سیاسی بر ایران برای تغییر رفتار خود در عرصه بین المللی به ویژه در موضوع فعالیت های هسته ای و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در کشورهای غرب آسیا صورت می گیرد و نشان می دهد. اینکه آنها بخشی از رشد و موفقیت جمهوری اسلامی ایران هستند کاملاً نگران است و هیچ ابزاری برای کنترل ایران ندارند، بنابراین باید از این ابزارهای قدیمی و ناکارآمد استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید