موافقت مجلس با دو طرح فوری “کنترل و ساماندهی اجاره املاک”


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839743

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی در دستور کار قرار گرفت که در مجموع 195 نماینده در صحن با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

بدین ترتیب جزئیات این طرح در کمیته تخصصی و فوق العاده در صحن مجلس بررسی می شود.

علی هزریان نماینده مردم تهران به نمایندگی از برنامه ریزان طرح فوریت دو دولتی گفت: از سوی دیگر دولت نمی تواند در قبال رها شدن و اخلال در اجاره بها سکوت کند.

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته تیمی متشکل از کارشناسان حقوقی و مرکز تحقیقات در حال انجام این طرح هستند و اگر امروز این موضوع در مجلس ساماندهی نشود تابستان 1401 اکثر مستاجران امکان تمدید ندارند. قراردادهای خود را در حاشیه شهرها قرار می دهند و این امر مشکلات اجتماعی بیشتری را برای کشور ایجاد می کند.

محمود احمدی بیش نماینده مردم شازند و موسی گازانفرآبادی نماینده مردم بم با دو فوریت طرح مخالفت کردند و اقبال شاکری نماینده تهران و محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز. مردم، با فوریت این دو موافق بودند.

مخالفان مشکلاتی مانند تصمیم ستاد ملی کرونا برای افزایش اجاره بها و لزوم قانون گذاری مجدد در این زمینه، لزوم اجرای قانون مالیات بر بیکاران و مغایرت مجلس فعلی با اصل 4 قانون اساسی را عنوان کردند. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا نسخه واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

در نهایت ویژگی ها و جزئیات کلی این طرح پس از بررسی در کمیسیون ویژه مجلس، به صورت فوق العاده در اختیار مجلس قرار می گیرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید