موافقت وزارت ارتباطات برای حذف فیلتر گوگل پلی

گوگل پلی فروشگاه و پورتال رسمی اندروید است و محتوای بی شماری را برای کاربران گوشی های اندرویدی ارائه می کند. فروشگاه Google Play در 6 مارس 2012 راه اندازی شد و بازار اندروید و سایر خدمات دیجیتال را ترکیب می کند و در بیش از 190 کشور مختلف در دسترس است.

اما این فروشگاه همزمان با اعمال محدودیت برای دو پلتفرم خارجی از اواخر شهریورماه در ایران محدود و فیلتر شده و بسیاری از کاربران برای دانلود و نصب اپلیکیشن های مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده اند.

طی چند ماه گذشته تصمیمی برای حذف فیلتر گوگل پلی گرفته نشده بود، اما عصر روز دوشنبه 5 دی ماه خبری مبنی بر حذف فیلتر گوگل پلی برای کاربران منتشر شد و بررسی ها نشان داد که از همان عصر دانلود از این پلتفرم در عرض چند ماه امکان پذیر شد. اعمال محدودیت با آی پی ایران امکان پذیر شد.

اما یک ساعت پس از حذف فیلتر، بررسی‌های مجدد نشان داد که Google Play بار دیگر در دسترس نیست و دلیل این امر هنوز مشخص نیست و توضیحی در مورد آن ارائه نشده است.

در همین راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که کارگروه تعیین مصادیق کیفری وظیفه فیلترینگ را برعهده دارد و از 13 عضو آن 6 نفر از دولت هستند. تلاش ها خدماتی هستند که مورد نیاز افرادی هستند که مشکل خاصی ندارند، مانند گوگل پلی که تا شهریور ماه باز بود و از آن استفاده می شد و با توجه به شرایط امنیتی کشور و نظر مقامات امنیتی محدودیت هایی اعمال شد. بر روی آن.

وی ادامه داد: این نظر کارشناسی ما است و منتظر هستیم تا این کارگروه در این خصوص حکم بدهد و به ما اطلاع دهد.

دیدگاهتان را بنویسید