موافقت وزارت کار در مورد نحوه پرداخت افزایش دستمزد به بازنشستگان

موافقت وزارت کار در مورد نحوه پرداخت افزایش دستمزد به بازنشستگان

محمد زاهدی وفا سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز سه شنبه چهارم تیرماه در نشستی به مناسبت روز خبرنگار با موضوع حقوق بازنشستگان گفت: به دنبال ارتقای شأن بازنشستگان هستیم. در حال حاضر به دلیل تصمیمات گذشته شرایطی را به ارث برده ایم که عدم تعادل های مختلفی در کشور وجود دارد که یکی از این عدم تعادل ها عدم تعادل صندوق های بازنشستگی است.

وی ادامه داد: از 4 صندوق زیرمجموعه وزارت رفاه اجتماعی، دو صندوق به دلیل تصمیمات غیرکارشناسی گذشته متکی به بودجه دولت هستند. در حالی که باید تعادلی بین ورودی و خروجی وجوه وجود داشته باشد.

زاهدی وفا گفت: در حال حاضر حدود 16 تا 17 صندوق داریم که کم و بیش می توانند این مشکل را داشته باشند و طبق قانون باید این صندوق ها جذب و در وزارت رفاه اجتماعی ادغام شوند.

وی سپس به موضوع تعیین حقوق بازنشستگان پرداخت و گفت: همانطور که گفتیم اختیارات هیات وزیران به وزرای اعضای هیات امنا تفویض شده است. ما هم باید در چارچوب مصوبه شورای عالی کار و طبق قوانین تصمیم می گرفتیم، اما محدودیت هایی در منابع وجود داشت و هست.

وی افزود: در این مدت جلساتی با فعالان بازنشستگی داشتیم و مقرر شد مصوبه شورای عالی کار اجرایی شود. نحوه پرداخت نیز مورد توافق قرار گرفت که در جلسه فردای نمایندگان بازنشستگان اعلام می شود.

زاهدی وفا ادامه داد: اگر می خواهیم شأن مستمری بگیران را حفظ کنیم باید در خصوص واگذاری حقوق و دارایی ها تصمیم درستی بگیریم. یکی از پیشنهادات ما ایجاد صندوق زمین و ساختمان در همه استان ها برای هر استان برای بازنشستگان بود تا بتوانند یکی از مهم ترین نیازهای خود را برطرف کنند. پیشنهاد دیگر ما واگذاری چند سهم بود.

وی گفت: علاوه بر اینها مقرر شد حقوق ها به سطح شورای عالی تغییر کند. تصمیمات خوبی گرفته شده که فردا به طور کامل اعلام خواهد شد.

سرپرست وزارت کار گفت: ما فکر می کنیم سیاست کلی این است که شرکت های سرمایه گذاری ملی را برای شرکت های سرمایه گذاری استانی تجربه کنیم و ذی نفعان وزارت رفاه سهامداران اصلی این شرکت های سرمایه گذاری استانی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید