موافقت وزیر کشور با دریافت مجوز برای ساخت 45 روستای جدید در استان هرمزگان


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834577

استاندار هرمزگان از موافقت وزیر کشور با ایجاد 45 روستای جدید در روستاهای دهستان هرمزگان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: یکی از پایه های دولت سیزدهم توسعه روستایی و افزایش ضریب خدمت است.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای شروع به کار در استان هرمزگان یکی از اولویت ها را شناسایی کرده ایم که استقرار دهیاری در روستاهایی که این فرصت را ندارند پیگیری کنیم و بر اساس درخواست هایی که از استاندار شده، تلاش شد. برای اخذ مجوز ایجاد دهیاری برای این روستاها اقدام شد.»

استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه با نظر مثبت وزارت کشور و موافقت وزیر توانستیم مجوز ایجاد 45 روستای جدید برای استان هرمزگان را بگیریم.

وی افزود: یکی از مولفه های اخذ این مجوز، فراهم بودن شرایط لازم برای توسعه روستاها بود. با تعداد خانوار (20 خانوار) ​​و جمعیت ساکن در روستا، 45 روستا در نقاط مختلف استان قادر به ایجاد توسعه روستایی خواهند بود.

مهندس دوستی گفت: به ترتیب 2 روستا در شهرستان بستک، 7 روستا در شهرستان بشاگرد، 11 روستا در بندرعباس، 3 روستا در بندرلنگه، 9 روستا در شهرستان جاسک، 6 روستا در شهرستان حاجی آباد، 3 روستا در شهرستان سیریک. ، 2 روستا در شهرستان میناب، 1 روستا در شهرستان پارسی و 1 روستا در شهرستان کشم مجوز تاسیس دهیاری را دریافت کردند.

وی افزود: با احداث دهیاری ها در این روستاها قطعا حجم خدمات رسانی به مردم شریف استان در نقاط مختلف افزایش می یابد و ممکن است دهیاری های این روستاها پیگیر رفع مشکلات و فراهم آوردن شرایط مناسب برای مردم باشند.

دوستی تصریح کرد: دهیاری فعال علاوه بر انجام فعالیت های خدماتی و عمرانی در روستا می تواند با تعریف و اجرای طرح های مختلف تاثیر بسزایی در اشتغال و توسعه اقتصادی روستائیان داشته باشد.

گفتنی است در استان هرمزگان 1704 روستا وجود دارد که از این تعداد 1212 روستا قبل از صدور این مجوز دهجاری داشتند و با مجوز صادره این تعداد به 1257 دهجاری می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید