موافق با اصول کلی «تفکیک ساخت و ساز و قسمت جاری نهادهای بودجه ای و اجرایی»


ساعت: 10:17
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881029

اعضای کمیته مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اصول کلی «تفکیک بخش ساخت و ساز و جاری بودجه و نهادهای اجرایی آنها» توافق کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سایر مواد سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در خصوص «کاهش هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری و کارآمدی دولت»، «حذف دستگاه‌های موازی و غیرضروری و هزینه‌های گزاف» و «کاهش وظایف دستگاه‌های دولتی و عمومی و تفویض حکمرانی در غیر کشور‌ها». در جلسه کمیته مشترک تشخیص مصلحت مجلس که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت برگزار شد، امور دولتی برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی عدالت محور مورد بررسی قرار گرفت. مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح. همچنین مقرر شد این اصلاحات اقتصادی به گونه ای انجام شود که «نسبت کل بودجه کشور به تولید ناخالص داخلی در طول سال های اجرای برنامه ثابت بماند».

اعضای کمیسیون تلفیق پس از استماع پیشنهادات مجلس و نظرات نماینده دولت با کلیات آن مبنی بر «تفکیک بخش عمرانی و جاری بودجه و نهادهای اجرایی آنها» موافقت کردند اما در ادامه بحث و بررسی در این زمینه به جلسه بعدی کمیته موکول شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی، محمدجواد ایروانی، علی لاریجانی، غلامرضا آقازاده، سید مرتضی نبوی، محمدرضا بهنار، مجید انصاری، سید مصطفی ما داریم می رویم، دیوید در این نشست دانش جعفری، پرویز داودی، حسین مظفر و صادق واعظ زاده دیدگاه های خود را در خصوص افزایش کارایی دولت، واگذاری بنگاه ها به بخش خصوصی، تداوم ارائه خدمات دولتی در بخش های آموزشی و بهداشتی در کنار بخش خصوصی و همچنین بخش خصوصی بیان کردند. تنظیم افزایش بودجه کشور در مدت زمان برنامه هفتم توسعه را نشان دادند.

دبیر هیئت تشخیص از تلاش اعضای کمیسیون تلفیق برای بازنگری در سیاست های کلی برنامه هفتم حتی در روزهای تعطیلی ادارات تهران به دلیل آلودگی هوا قدردانی کرد.

اعضای کمیته مشترک تشخیص مصلحت نظام در شانزدهمین جلسه خود به سیاست گذاری اصلاح ساختار بودجه کشور در برنامه هفتم توسعه ادامه دادند.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید