موانع صدور ضمانت نامه بانکی آذرآب را برطرف کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; شرکت صنایع آذرآب اراک از رفع موانع اخذ ضمانت نامه بانکی برای انعقاد قراردادهای جدید و شرکت در مناقصه خبر داد.

این شرکت به دلیل محدودیت های بانکی و مشکلات ناشی از چک های برگشتی و معوقات بانکی که مانع از انعقاد قراردادهای جدید و همچنین توسعه مالی برخی از پروژه های منعقد شده قبلی شده بود، از آذرماه ۱۳۹۵ امکان دریافت انواع ضمانت نامه های بانکی را نداشت. در این راستا با نظارت مستمر مدیران شرکتها و همچنین کمک سایر مسئولین ارشد و سایر مسئولین ارشد استان مرکزی این مهم محقق گردیده و هم اکنون ضمانت نامه بانکی جهت شرکت در مناقصات (قراردادهای جدید) ) اجرای بدهی و پیش پرداخت برای این شرکت امکان پذیر است.

شایان ذکر است شرکت صنایع اراک اراک از سال 1368 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.این مجموعه که از ظرفیت فنی و تخصصی بسیار بالایی برخوردار است یکی از بزرگترین، مجهزترین و مدرن ترین کارخانه های تولید بویلر و تجهیزات نفت می باشد. و گاز در کشور و بسیاری از پالایشگاه ها و پتروشیمی های بزرگ کشور و به طور کلی پروژه های نفت و گاز در چرخه تولید با محصولات استراتژیک این شرکت هستند.

شرکت صنایع آذرآب که بزرگترین شرکت تدارکات عمومی ایران است، یکی از قربانیان خصوصی‌سازی‌های غیراصولی و ناکارآمدی مدیریت و اختلافات مالکیتی در سال‌های اخیر بوده است. آذرآب سابق در سال 1378 با رای قوه قضائیه به بانک کشاورزی واگذار شد اما بی توجهی به این مجتمع عظیم صنعتی آذرآب را با مشکلات فراوان و بدهی های سنگین مواجه کرده است.

در چند ماه گذشته و از آغاز به کار دولت سیزدهم، اما با عزم جدی مسئولان استانی، پیگیری‌هایی در سطح کشور برای رفع موانع تولید در شرکت آذرآب انجام شد تا اینکه در نهایت بیشتر مشکلات به وجود آمد. رفع ضمانت نامه های بانکی

در حال حاضر مهمترین پروژه آذرآب، قرارداد 72 میلیون یورویی با مقامات پیمانکاری سازمان انرژی اتمی و همکاری با طرف روسی است که آن را به موقعیت استراتژیک خود در تولید پالایشگاه نفت و نیروگاه در کشور باز می گرداند.


پایگاه خبری دیار آفتاب همواره در راستای حمایت از تولید و پیگیری مطالبات جامعه کارگری به ویژه دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب به عنوان نگین صنعت استان مرکزی و کشور و الزام متولیان امر رونق تولید عمدتاً واحدهای صنعتی قرار داده شده است. استان در دستور کار قرار دارد که در نتیجه امروز شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم به طوری که با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تولید و اشتغال، تلاش برای تحقق ظرفیت عظیم صنعتی استان مارکاسی می باشد. این حقیقت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید