موج ششم نزدیک است! / تاثیر 30 درصدی ماسک برای جلوگیری از امیکرون

ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802975

دبیر کمیته علمی تاج ملی با اشاره به اینکه به نظر می رسد به موج Omicron نزدیک شده ایم. پوشش بیمه RemedSiver برای برخی از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب درخواست شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا جماعتی با اشاره به نتایج جلسه کمیته علمی تاج، گفت: با توجه به رشد روزافزون موارد مثبت اومیکرون در سراسر کشور، به نظر می رسد به قله های اومیکرون نزدیک شده ایم. در جلسه دیروز کمیته علمی پیشگیری از امواج شدید کرونا بحث های زیادی مطرح شد. یکی از توصیه ها این بود که استفاده از ماسک در تمامی جلسات، سازمان ها، ادارات، دانشگاه ها و تمامی محلات تحت پوشش اجباری شود و از ماسک های استاندارد استفاده شود، زیرا ماسک های پارچه ای چندان موثر نیستند و ماسک های استاندارد و سه لایه برای افراد. عادی، تایید شده

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که استفاده از ماسک حدود 30 درصد می تواند در پیشگیری از امیکرون موثر باشد.

دبیر کمیته علمی تاج ملی تاکید کرد: با توجه به مطالعات انجام شده در خصوص اثرات واکسیناسیون، توصیه کمیته علمی این است که افراد باید سریعا نوبت سوم واکسن کرون را دریافت کنند، زیرا تزریق نوبت سوم می تواند از بیش از 80 درصد از بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کند. واکسیناسیون کارمندان ادارات و ادارات دولتی نیز باید اجباری باشد.

جماعتی خاطرنشان کرد: به معاونت بهداشت وزارت بهداشت توصیه شد افرادی که آزمایش‌های سریع عروق کرونر انجام می‌دهند و علائم و آزمایش‌هایشان مثبت است، می‌توانند نتایج این آزمایش‌ها را در سامانه‌ای ثبت کنند و خود گزارش دهند.

وی گفت: اخیراً سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از RemedSivir سه روزه در کلینیک های سرپایی را تصویب کرد و این موضوع در جلسات قبلی کمیته علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم به تزریق رامدسیویر در کلینیک های سرپایی و بستری شدن موقت در بیمارستان نیز گرفته شد. با پیش مجوز معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، برای افرادی که تا 7 روز از شروع علائم بیماری می گذرد و دارای عوامل خطر و بیماری های زمینه ای و نقص ایمنی هستند که باعث افزایش بستری شدن و مرگ و میر آنها می شود، به مدت 3 روز. استفاده و مذاکره با سازمان های بیمه گر از طریق معاونت وزیر بهداشت برای اطمینان از پوشش بیمه ای این دارو.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید