موسوی برای حضور در تیم ملی اعلام آمادگی کرد/ والیبال ژاپن از آسیا عبور کرد; غلبه بر چالش آنها دشوار است


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840379

پنج شنبه یا جمعه لیست هفته اول لیگ ملت ها را اعلام می کنیم

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: تیم ژاپن حریف بسیار سختی خواهد بود و رقابت بسیار سختی با ژاپنی ها در لیگ ملت ها و بازی های آسیایی پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال در گفتگو با مسابقات والیبال باشگاه های آسیا گفت: تیم های ایرانی همیشه جزو تیم های مدعی قهرمانی هستند. حدود 15 بار تیم های ایرانی در این مسابقات قهرمان شده اند. این نشان می دهد که والیبال ما در والیبال آسیا در جایگاه بالایی قرار دارد. بیشترین و بهترین نتایج متعلق به والیبال ایران است. در این مسابقات با توجه به میزبانی ایران و حضور دو تیم از کشور و حضور ستارگان والیبال جهان رنگ و بوی دیگری به مسابقات دادند.

وی درباره ارزیابی فنی این مسابقات اظهار داشت: سه تیم پیکان، سنتوری ژاپن و شهداب یزد مدیریت متفاوت و کیفیت بالایی نسبت به سایر تیم ها از خود نشان دادند. این سه تیم با کیفیتی متفاوت وارد مسابقات شدند و در بازی های آسیایی جذابیت بسیار بالایی از خود نشان دادند.

عطایی با اشاره به حضور ستاره های والیبال جهان در رقابت های باشگاه های مردان آسیا گفت: حضور والیبالیست های نخبه جهان مانند موزیریتی، انگاپت که مدال طلای المپیک را کسب کردند و بازیکنان باکیفیتی مانند سیمون و بازیکنان بومی ما مانند سعید معروف و… رقابت آن را جذاب تر کرد. کیفیت بازی ها زمانی که سه تیم با هم بازی می کردند بسیار بسیار متفاوت بود.

وی با اشاره به روند رو به رشد تیم ژاپن گفت: تیم ژاپن در سال های اخیر 3 بار والیبال کشورمان را شکست داده است. دیروز شاهد بودیم که این تیم با وجود غیبت بازیکنان بزرگی چون ایشیکاوا، بازی خوبی ارائه کرد و پیکان را تا مرز شکست دنبال کرد. تجربه بازیکنان بین المللی ما به پیکان کمک کرد تا از شکست فرار کنند. برخلاف ادعای بسیاری از دوستان که والیبال ما به تنهایی از آسیا عبور کرد، فکر نمی کنم. والیبال ژاپن از آسیا هم گذشت. شاید بتوان در مورد تیم کره و سایر تیم ها صحبت کرد اما تیم ژاپن حریف بسیار سختی خواهد بود و رقابت بسیار سختی با ژاپنی ها در لیگ ملت ها و بازی های آسیایی پیش رو خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که اگر تیم های ایرانی بازیکن خارجی نداشتند باز هم شانس قهرمانی داشتند، گفت: کار بسیار سختی بود. در هر صورت با حضور بازیکنان خارجی در قله جهان مانند انگاپت به سختی توانستیم از پس چالش ژاپن برآییم. شاید اگر اینها نبودند شانس کمتری داشتیم و شکست می خوردیم. در حال حاضر نمی توانم ارزیابی دقیقی داشته باشم. اما مسابقات بسیار سخت تر از دیشب بود.

عطایی درباره جذابیت حضور تماشاگران و تماشاگران در این منطقه گفت: بخشی از جذابیت ورزش جذب مخاطب است. روز گذشته حدود 8 تا 10 هزار نفر در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا حضور داشتند. بخشی دیگر از این جذابیت حضور نخبگان و ستاره هایی است که مخاطب را به خود نزدیک می کند. این روند نیز کاملا درست بود. سید معروف و انگاپات ​​قطعا در رقابت های باشگاهی جهان سال آینده در ترکیب پیکان حضور نخواهند داشت. این یک اصل مسلم است. اما در این مرحله از مسابقات هم برای جذب مخاطب و هم برای تاج و به دلیل اینکه مسابقات بین المللی را در ایران برگزار نکردیم، تصمیم جالبی از سوی باشگاه های ایرانی مانند پیکان و شهداب یزد گرفته شد.

وی در خصوص وضعیت مصدومیت برخی از بازیکنان تیم ملی خاطرنشان کرد: مصدومان تحت مداوا هستند. روند درمان آقای صالحی و محارد بسیار خوب بوده است. به احتمال زیاد تک آهنگ به هفته آخر لیگ جهانی راه پیدا می کند. کریمی قطعا نمی آید. حضور صالحی برای لیگ ملت ها پنجاه است. مجرد و شایسته برای جام جهانی خواهد آمد. فرهادی احتمالا باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و نتیجه نهایی پس از بهبودی مشخص خواهد شد.

وی درباره ترکیب نهایی تیم برای حضور در لیگ ملت ها تصریح کرد: ترکیب تیم لیگ ملت ها لیستی 25 نفره است که مدت ها پیش ارسال شده است. هفته اول که باید 14 بازیکن را معرفی کنیم احتمالا پنجشنبه یا جمعه اعلام می کنیم. یکشنبه به برزیل اعزام می شویم. تعدادی از بازیکنان را نیز در کمپ و تهران نگه می دارند و زیر نظر مربیان تمرین می کنند. با توجه به نیاز ما در دیدارهای هفته دوم و سوم فرصت تغییر ترکیب وجود خواهد داشت.

عطایی در گفتگو با رادیو ورزش در نهایت با اشاره به صحبت های روز گذشته سعید معروف گفت: معروف یکی از استثناهای والیبال دنیاست. او بازیکنی است که همیشه در خاطرات و تاریخ والیبال ایران خواهد ماند. او تصمیم شخصی خود را گرفته است و مرد بسیار عاقلی است. تصمیم او مطابق با اعتقادات قبلی اش بود. با توجه به اینکه همه این بازیکنان سرباز میهن هستند و در هر نقطه ای از آنها که درخواست کمک می کنند کمک می کنند. قطعا نگرش ما این است که در دو سال آینده از بازیکنان جوان تر استفاده کنیم و آنها را رشد دهیم. اما اگر احساس نیاز کنند در زمان مناسب از آنها کمک خواهیم گرفت. با محمد موسوی هم صحبت کردم و ایشان اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید