موسیقی «بازی اشکنک» در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خلق می شود


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916375

جمشیدی از ساخت اثر موسیقایی «بازی اشکنک» با محتوای ملی میهنی و گویش محلی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، پیمان جمشیدی رئیس حوزه موسیقی حوزه هنری استان گفت: «بازی اشکنک» یک قطعه موسیقی با محتوای ملی، میهنی و با گویش محلی برای ایجاد روحیه شور، اتحاد و همدلی بین اقوام ایران زمین توسط معاونت موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

وی افزود: کل اساس این کار توسط هنرمندان بومی استان در رشته های شعر، سرود، عکاسی، آهنگسازی و تنظیم انجام شده است.

جمشیدی بیان کرد: شعر این اثر زیبای محلی را رحمت اله رسولی مسئول اداره آثار ادبی حوزه هنری سروده است که در جشنواره های متعددی جوایزی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تنظیم و آهنگسازی این قطعه موسیقایی گفت: رضا سلیمانی فرهنگ و تنظیم این اثر هنری فاخر را آفرید و اجرا و همخوانی این قطعه توسط گروه ملی منتخب پسران خورشید شهر یاسوج اجرا شد. .

رئیس حوزه موسیقی حوزه هنری استان با اشاره به فعالیت های هنری این گروه برگزیده گفت: کسب مقام اول جشنواره سرود رضوی در سطح استانی و شهرستانی، کسب مقام اول جشنواره صداها و نغمه های آسمانی. در سطح استانی و شهرستانی کسب مقام اول در جشنواره سرود مدارس استانی و اجرای بیش از 300 مراسم در داخل و خارج استان (تولید بیش از پنج نماهنگ و پخش از سیمای استان) از موفقیت های این جشنواره است. گروه سرود

وی افزود: گروه سرود پسران خورشید در سال 1392 در جشنواره مدرسه عشق با قطعه ای به نام «گریه حماسه» در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال «سال عشق» به مقام اول کشوری دست یافت. اقتصاد» و فرهنگ با عظمت ملی و حاکمیت یک جهادگر.» که در بین 44 اثر مقام اول را از آن خود کرد و توسط سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفان کشور اهدا شد.

جمشیدی خلق موسیقی با محوریت محیط زیست را بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه تولید آثار هنری زیبا با توجه به فرهنگ بومی و عشایری استان می تواند جایگاه استان را به عنوان قطب هنری عشایر کشور تثبیت کند. وی خواستار توجه بیشتر در حمایت از این گونه تولیدات شد.

وی در پایان افزود: نماهنگ این قطعه در مرحله فیلمبرداری است و به زودی در مراسمی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید