موضع اسرائیلی ها در قبال برنامه هسته ای ایران متفاوت است!

موضع اسرائیلی ها در قبال برنامه هسته ای ایران متفاوت است!

روز جدید : مقامات اسرائیلی سال هاست که از تهدیدات نظامی علیه ایران عدول نکرده و سعی کرده اند با انجام مانورهای مختلف اعلام کنند برای چنین رزمایشی آماده هستند، اما اکنون یک مقام بلندپایه اسرائیلی مدت هاست که عقب نشینی نکرده است. مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی بر سر از سرگیری توافق هسته ای مختل شده 2015 از اواسط ماه مارس متوقف شده است. این تاخیر ظاهرا به دلیل درخواست ایران از واشنگتن برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه سازمان های تروریستی آمریکا است.

روزنامه صهیونیستی تایمز درباره موضع جدید آیلات هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل، نوشت: این مقام اسرائیلی روز پنجشنبه گفت که اسرائیل علاقه ای به راه حل نظامی برای برنامه هسته ای ایران ندارد.

هولاتا در یک کنفرانس غیرعلنی ویژه هیئت مدیره دانشگاه تل آویو گفت: ما به دنبال توافق با ایران نیستیم و این را راه حل نمی دانیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل در صدد وارد کردن آمریکا به رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: این رژیم به دنبال گزینه های دیگری برای مقابله با تهدید ناشی از انگیزه های هسته ای ایران است!

اظهارات هولاتا پس از مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی برای ازسرگیری توافق هسته ای مختل شده 2015 که در اواسط ماه مارس متوقف شد، بیان می شود. این تاخیر ظاهرا به دلیل درخواست ایران از واشنگتن برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه سازمان های تروریستی آمریکا است، درخواستی که گفته می شود از سوی ایالات متحده رد شده است.

او همچنین برای اولین بار گفت که نیاز به گفتگو با ایران در مورد توافق بهتر موضع متفاوتی است.

دیدگاهتان را بنویسید