موضع شورای امنیت رژیم اسرائیل را جسورتر کرده است


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834536

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کاملا مستند و غیرقابل انکار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صدا و سیما مجید تخت روانشناس سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت روز دوشنبه 4 فروردین ماه به منظور بررسی وقایع فلسطین با انتقاد از سکوت و سکوت کاربردی واکنش شورای امنیت به جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین مشخص شده تا زمانی که شورای امنیت در قبال این جنایات منفعل و سکوت اختیار کند، حقوق فلسطینیان محقق نخواهد شد.

تخت روانشناس وی گفت: ادامه مواضع کنونی شورای امنیت تنها رژیم اسرائیل را به ادامه اشغالگری و جنایاتش علیه مردم مظلوم فلسطین تشویق و ترغیب کرده است.

وی گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین کاملا مستند و غیرقابل انکار است. آنها طبق قوانین هستند بین المللی آنها جنایات جنگی تلقی می شوند و عاملان این جنایات باید بدون تأخیر بیشتر به عدالت سپرده شوند. شورای امنیت باید به تعهدات خود برای حفظ صلح و امنیت عمل کند بین المللی مطابق با منشور را اجرا کنید و اسرائیل را از طریق تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد، پاسخگو بدانید. شورای امنیت همچنین باید تضمین کند که جنایات جنگی نادیده گرفته نمی شود.

تخت روانشناس وی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، گفت: با ادامه سیاست های نژادپرستانه و جنایات وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین بدون هیچ پاسخی از سوی این رژیم، اوضاع در سرزمین های اشغالی بدتر شده است. وی گفت که رژیم اسرائیل جنایات خود را مرتکب شده است در عوض بینندگان جامعه بین المللی او این کار را کرده است و به خوبی می داند که هیچ عواقبی ندارد.

نماینده دائم کشورمان با اشاره به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجاوزات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان افراطی در مسجدالاقصی را نقض کرده است. ماه مبارک رمضان، احساسات مسلمانان سراسر جهان را به شدت محکوم می کند. وی گفت: در نتیجه حملات اخیر نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی بیش از 200 فلسطینی مجروح و صدها نفر بازداشت شده اند.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد نسبت به عواقب آن هشدار داد آره احترام به حرم مسلمانان گویای همه چیز بود آره احترام به مقدسات مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان در سراسر جهان مکروه است و نباید چنین باشد. تحمل کرد. وی همچنین افزود که روند نگران کننده فعلی باید سریع و به طور جدی قائم. برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه با پیامدهای گسترده، وضعیت تاریخی و حقوقی این مکان مقدس باید توسط قانون تنظیم شود. بین المللی ذخیره و نگهداری کنید. ما از جامعه جهانی می خواهیم که اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از مسجد الاقصی از جمله میراث فرهنگی آن در برابر حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی و شهرک نشینان افراطی اتخاذ کند.

نماینده دائم ایران با استناد به گزارش‌های سازمان ملل گفت: گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم اسرائیل در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ سیاست‌ها و اقدامات ظالمانه و توسعه‌طلبانه را دنبال کرده است. جنایی اشغال غیرقانونی اراضی اشغالی فلسطین، کشتار افراد بیگناه از جمله زنان و کودکان، مصادره، مصادره و تخریب اموال فلسطینیان و تخلیه منازل آنان. درخواست به استحکام – قدرت ادامه دارد. همچنین به عنوان مجازات با یکدیگر محاصره غیرانسانی غزه علیه مردم بیگناه غزه همچنان ادامه دارد. این جنایت علیه بشریت است، نقض تمام قوانین و هنجارها بین المللی و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت است بین المللی است.

مجید روانشناس در این دیدار همچنین به اقدامات بی‌ثبات‌کننده اسرائیل در منطقه اشاره شد و گفت که رژیم اسرائیل حاکمیت و حاکمیت این رژیم را نقض کرده است. تمامیت ارضی سوریه با تهدید آشکار استفاده از زور علیه سایر کشورهای منطقه که تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت منطقه است، به فعالیت های بی ثبات کننده و شرورانه خود در منطقه ادامه می دهد.

نماینده ایران این اختلاف را گفت فقط فلسطین اگر اشغال پایان یابد و حقوق مسلم ملت فلسطین به طور کامل به رسمیت شناخته شود، می توان آن را حل کرد. حفاظت در نتیجه، حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین های اشغالی احیا خواهد شد.

در پایان سفیر و نماینده دائم کشورمان در پاسخ به اتهامات ب. پایگاه نمایندگی رژیم صهیونیستی علیه ایران در اجلاس سران مشخص شده امروز نماینده رژیم اسرائیل با استفاده از تریبون شورای امنیت بار دیگر ادعاهای نادرستی علیه کشورم مطرح کرد که قاطعانه مردود است. این ادعاها بی اساس است فقط هدف آن منحرف کردن توجه از تجاوزات مداوم رژیم اسرائیل به فلسطین و کشورهای منطقه است. این است عمل بی فایده است زیرا جامعه بین المللی چه خبر از دروغ و تقلب اسرائیل آگاه است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید