موضوع «جنگ جمعیت» را باید جدی گرفت


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 1301/09/17
کد خبر: 1916579

دبیر ستاد خانواده و جمعیت حوزه های علمیه کشور:

ساکی با بیان اینکه آسیب تک فرزندی و سقط جنین باید در جامعه بیان شود، گفت: کاهش جمعیت هدف اصلی در جنگ جمعیتی است بنابراین موضوع «جنگ جمعیتی» باید جدی گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سفیرافلاکحجت الاسلام والمسلمین رسول ساکی امروز در نشست حمایت از خانواده، جمعیت و باروری که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در سال 60-1368 میانگین زاد و ولد 6.7 فرزند بود که در برنامه اول توسعه مقرر شد به چهار فرزند برسد. کودکان تا سال 2019، اما در سال 1971 به هدف رسید و باید متوقف می شد، اما هیچ اقدامی انجام نشد.

وی افزود: در سال 72 قانون تنظیم خانواده تصویب شد و خانواده های دارای سه فرزند دچار مشکل شدند، به طوری که خانواده های دارای فرزند سوم و بیشتر از برخی امکانات محروم شدند و حتی روی کاغذ می گوید که خانواده کوچکتر می شود تا زمانی که از خانواده کم شود. نرخ تولد در سال 1990 به 1.7 رسید.

دبیر ستاد خانواده و جمعیت حوزه های علمیه کشور گفت: اگر افت جمعیت فکری را جبران نکنیم تا چند سال آینده یکی از قدیمی ترین کشورها خواهیم بود و تنها حدود شش کشور داریم. سال برای این غرامت».

وی گفت: اگر کاهش جمعیت در چند دهه گذشته ادامه یابد جمعیت به 31 میلیون نفر می رسد و عمق فاجعه همین است و فاجعه زمانی عمیق تر است که از 31 میلیون نفر 42 درصد بالای 65 سال سن داشته باشند 20 درصد. زیر سن باروری هستند، نوجوانان و 13 میلیون نفر جوان و میانسال هستند.

ساکی خاطرنشان کرد: رهبری 54 بار در مورد جمعیت صحبت کردند که اهمیت این موضوع را نشان می دهد و نباید از آن غافل شد، البته دشمنان و مخالفان تلاش می کنند کشور را با مسائل حاشیه ای درگیر کنند، بنابراین موضوع مهم جمعیت اما در این پنج سال باید اقدامات لازم را انجام داد و اگر به بهانه غارت و اشتغال و غیره این را فراموش کنیم، نسل های آینده قطعاً این را نخواهند بخشید.

دبیر ستاد خانواده و جمعیت حوزه های علمیه کشور گفت: هر مدیری در این زمینه کاری از دستش بر نمی آید، باید کنار برود و امروز بحث جنگ جمعیتی باید جدی گرفته شود. از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون جنگ های زیادی مانند جنگ تحمیلی، شورش، تحریم، جنگ اقتصادی وجود داشته است. علیه کشور شروع کردند و امروز جنگ ترکیبی را به راه انداختند و این نشان از ضعف آنهاست اما به فضل الهی هیچ اتفاقی نیفتاده است و عده ای برای تداوم انقلاب و حفظ آن جان و مال و ناموس خود را به خطر می اندازند.

وی تصریح کرد: یکی از جنگ ها جنگ جمعیت است و خیلی ها هنوز در خواب هستند، این زمانی است که ما در دفاع مقدس 230 هزار شهید دادیم و سال ها 55 کشور دنیا با ما جنگیدند و امروز در جنگ جمعیتی انجام می دهیم. ما حضور دشمن را نمی بینیم ما در این جنگ گرفتار شده ایم.

ساکی افزود: متأسفانه سالانه 350 هزار فتنه کش در کشور صورت می گیرد و تنها 12 هزار پرونده به صورت قانونی حل و فصل می شود و این آسیب های زیادی را به همراه دارد. موضوع دیگری که در بحث جمعیت مضر است آسیب تک فرزندی است و این خانواده ها در آینده با مشکل مواجه می شوند دور هم جمع می شوند.

وی گفت: در این راستا قانون جمعیت جوانان از سال 93 شروع شد و رهبری نیز تذکر دادند و مجلس جدید در این قانون خوش درخشید و مشوق هایی اندیشیده شد تا در اجرای این قانون که در مورد واگذاری است. خودرو، تاکنون شش هزار میلیارد تومان خودرو به نفع خانواده های دارای فرزند داده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید