موفقیت دولت در احیای برجام و رفع تحریم ها را باید موفقیت یک کشور دانست

موفقیت دولت در احیای برجام و رفع تحریم ها را باید موفقیت یک کشور دانست

روز جدید اسحاق جهانگیری در اینستاگرام خود نوشت: 26 مرداد 1400 آخرین روز مسئولیت اجرایی من در دولت بود. در دفتر خاطراتم در آن روز نوشتم: «دوره انتقال دولت‌ها که از روز اجرا شروع می‌شود تا روز تشکیل دولت جدید، دوران حساسی است که باید با درایت رئیس‌جمهور مدیریت شود. دوره .”

بر همین اساس پس از مراسم تحلیف با آقای رئیس جمهور دیدار کردم و با توجه به حساسیت مدیریت انتقالی پیشنهاد دادم که معاونین خود به ویژه معاون اول را در اسرع وقت تعیین کنند. با انجام این کار و انتصاب آقای دکتر محبر به عنوان معاون اول در 26 مرداد عملاً دوره هشت ساله من به عنوان معاون اول به پایان رسید.

پس از جلسه کوتاهی با دکتر محبر و مطرح کردن چند سوال از ایشان، با هم به جلسه شورای دولت رفتیم. من این جلسه را مانند جلسات قبلی ام مدیریت کردم. پس از اتمام اخبار و دستور کار (تصویب ها) دقایقی درباره مدیریت هشت سال گذشته و چالش های پیش رو صحبت کردم. تاکید کردم برای هر ایرانی که به سرنوشت کشور و آبادانی مردم اهمیت می دهد، موفقیت دولت در حل مشکلات جامعه مهم است و در این مسیر هر کمکی که لازم باشد از نظر فکری و مشورتی انجام خواهیم داد. سپس بسیاری از اعضای دولت دستان خود را برای سخنرانی بالا بردند. نمی شد به همه وقت داد. فقط آقایان ظریف، زنگنه، نهاوندیان، امیری، آذریاهرمی و خانم ابتکار هرکدام چند جمله از نقش من در دولت و عملکردم گفتند و در نهایت آقای رئیسی چند جمله ای گفت و تشکر کرد. در طول این یک سال به قول خود صادقانه عمل کردم و بنا به درخواست رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور از طریق نامه نگاری و گفتگوهای حضوری و تلفنی، راهبردها و راهکارهای ملموس را در حد توان ارائه دادم. و بر اساس تجربه ای که در مواجهه با چنین مشکلات و مشکلاتی در گذشته داشتم. من همچنان معتقدم که ایران عزیز توانایی ها و ظرفیت های زیادی به خصوص در زمینه نیروی انسانی برای غلبه بر مشکلات پیش رو دارد. سیاست خارجی سازنده (بدون تحریم و بدون تنش) یکی از این گزینه هاست. علاوه بر این، داشتن یک برنامه جامع و شفاف و یک تیم همکار و هماهنگ می تواند وضعیت اقتصاد کشور را بهبود بخشد و معیشت مردم را بهبود بخشد. امیدوارم دولت محترم به پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی و دلسوزانه توجه بیشتری داشته باشد و نقدها را محترمانه بپذیرد.

در شرایط سخت کنونی باید انگیزه ها و دغدغه ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد تا موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم ها را موفقیت کشور دانست. آن را تعریف نکنید و آن را به کسری تقسیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید