مژده برای شرقی ترین مردم ایران/ چاه عمیق سراوان به آب رسید


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855871

عملیات حفر چاه عمیق در سراوان در 21 خرداد با موفقیت به پایان رسید و اولین عمق یک هزار و 370 متری آب برداشت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ شهرستان سراوان، شرقی ترین نقطه ایران، سال هاست که با آب و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و کاهش بارندگی بخشی از کشاورزی این منطقه را از بین برده است.

در برخی از مناطق شهر که دارای شبکه آبرسانی هستند اما آب لوله کشی ندارند، آبرسانی به ساکنان این منطقه به صورت آبپاش انجام می شود، اما این امر نیز به دلیل فاصله زیاد بین آبراهه ها، مشکلاتی را ایجاد می کند. روستاها و باعث ایجاد شهرها و همچنین ضعف در زیرساخت های ارتباطی به ویژه جاده های خاکی و مناطق صعب العبور در منطقه بم شده است.

روستاهایی مانند جهاد آباد، هوشک، دزک، اسپیک و شهرمحمدی که به شهر سراوان بسیار نزدیک هستند، در طول سال با قطعی آب، افت فشار و گاه قطعی چند روزه مواجه هستند که گهگاه باعث جلب آرای اهالی می شود. شنید بیاور.

عملیات حفاری چاه عمیق در سراوان با موفقیت به پایان رسید

علی یهال در روزهای اخیر مطلبی با عنوان «عملیات حفاری عمیق چاه سراوان به پایان رسید» منتشر کرده است که این مطلب امیدوارکننده به سرعت توسط کاربران فضای مجازی سراوان در شبکه های اجتماعی بازنشر شد و موجی از شادی و امید به راه افتاد. در دل و جان مردمان این خطه از کشور که سال هاست از بی آبی رنج می برند ایجاد کرده است.

در همین رابطه سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفت و گو با یکی از رسانه ها گفت: ساخت چاه عمیق در منطقه سراوان در مدت 2 سال به اتمام رسیده است و سال گذشته این روند از دی ماه آغاز شد.


به گفته فرماندار سراوان اولین آب چاه عمیق سراوان در عمق 1370 متری زمین و دمای 27 درجه سانتیگراد به آب پایدار رسیده است.

ادعا می شود پس از انجام آزمایشات لازم و در صورت مناسب بودن نتایج، از این آب بهره برداری شده و در صورت عدم مناسب بودن نتایج، عمق چاه عمیق مربوطه افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید