مکاشفه شاگرد منصوریان که پرسپولیسی شد

مکاشفه شاگرد منصوریان که پرسپولیسی شد

کریستین اوساگونا مهاجم نیجریه ای که دو فصل و نیم پیش برای پرسپولیس بازی می کرد، حالا یکی از طلبکاران این باشگاه است. اوساگونا پس از اینکه نتوانست پول خود را به صورت مسالمت آمیز دریافت کند به فیفا شکایت کرد و حالا باشگاه پرسپولیس باید پول این بازیکن را پرداخت کند. بنابراین فرصت را غنیمت شمردم و با کریستین در این مورد و همچنین مسائل دیگر صحبت کردم که در ادامه می توانید آن ها را بخوانید.

کریستین، این روزها چه کار می کنی؟

من در حال حاضر در نیجریه هستم و روزها را با خانواده ام می گذرانم. من به طور خاص تمرین می کنم تا بدنم را خوش فرم نگه دارم. اگر فرصتی پیش بیاید به فوتبال برمی گردم.

چرا فوتبال عراق را ترک کردید؟

خب، اوایل اوضاع خوب بود و همه چیز خوب پیش می رفت. اما پس از مدتی شرایط تغییر کرد و تصمیم گرفتم جدا شوم و الشرطه را ترک کنم. حتی در 4 بازی اول 3 گل زدم اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی باز هم رفتم.

ماجرای گرفتن شاگرد از پرسپولیس چه شد؟

خب من برای گرفتن درخواستم مجبور شدم به فیفا شکایت کنم. باشگاه پرسپولیس هم به تصمیم فیفا اعتراض کرد و حالا منتظر رای نهایی دادگاه هستیم.

چه شد که تصمیم گرفتی شکایت کنی؟

مدیران وقت پرسپولیس به من گفتند فعلا خبری از پرداخت نیست و همانطور که چندی پیش مدیران باشگاه به وکیلم گفته بودند قصد پرداخت مطالبات من را ندارند. گفتند برای گرفتن پول باید به فیفا شکایت کنم. فکر کردم این بهترین راه است و از طریق وکیلم درخواست دادم تا فیفا را از پرسپولیس بگیرم. فکر می کنم هواداران به خوبی آن را درک کردند.

قبل از رفتن از ایران با پرسپولیس اختلاف نظر داشتی؟

با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشتم اما آنقدر اذیتم کردند و پولی به من ندادند که خسته شوم و از این تیم بروم. وقتی جدا شدند و قرارداد را فسخ کردند، درخواست تخفیف کردند، من هم قبول کردم که بخشی از خواسته هایم را ببخشم. اگر باشگاه به من پول نمی داد، باید تا تاریخ مشخصی حق قضاوت داشتم. اما وقتی فیفا وارد عمل شد، خبری از تخفیف نبود و پرسپولیس مجبور شد تاوان همه چیز را بدهد.

کل جستجوی شما چقدر است؟

حدود 100000 دلار

چه کسی شما را در ایران اذیت کرد؟

نمی خواهم اسم کسی را ببرم اما مسئولان باشگاه مرا اذیت می کردند. همه می دانند که در آن زمان به دلیل بیماری عروق کرونر قلب و تعطیلی پروازها نتوانستم به ایران برگردم. باشگاه بلافاصله خانه ای را که من در آن زندگی می کردم پس داد و وقتی به ایران برگشتم مجبور شدم در هتل اقامت کنم. شرایط من خیلی سخت بود و وقتی باشگاه این کار را کرد متوجه شدم که باید از پرسپولیس و ایران بروم.

فکر می کنی دلایل شکستت در پرسپولیس چه بود؟

دلایل زیادی وجود داشت اما مهم ترین دلیل ناکامی من مشکلات روحی و روانی بود که کاملا حواسم را پرت کرد و نتوانم فوتبال خوبی را به نمایش بگذارم. من از روزی که به پرسپولیس آمدم همیشه مشکلات مالی داشتم، قبلا هم گفته بودم فوتبال تنها منبع درآمد من است و خرج خانواده بزرگم را می دهم اما باشگاه به تعهدات مالی خود عمل نکرد و این روی کیفیت من تاثیر گذاشت. بازی علاوه بر این، گسترش تاج و بسته شدن مرزها باعث شد هفته ها از تمرینات غیبت کنم.

رابطه شما با بازیکنان پرسپولیس چگونه بود؟

من با همه بچه ها خوب بودم و مشکلی نداشتم، اما بیشتر بازیکنان با من رابطه خوبی نداشتند، به خصوص تیم بزرگتر که من را خیلی جدی نمی گرفتند. نمی دانم، شاید به خاطر خارجی بودنم این اتفاق افتاده است، اما بهترین دوستانم در پرسپولیس جوانتر از تیم بودند.

هواداران پرسپولیس بازی های شما را در ذوب آهن دیده بودند و انتظار داشتند همان کریستین را در تیم خود ببینند اما این اتفاق نیفتاد.

بله درست است اما در ذوب آهن مثل پرسپولیس به مشکلات مالی فکر نمی کردم و تمام تمرکزم روی فوتبال بود. منصوریان برخلاف منصوریان خیلی با من رفاقت داشت و رابطه دوستانه و عاطفی با هم داشتیم بنابراین او می توانست بهتر از من بازی کند.

اگر برگردی باز هم پرسپولیس را انتخاب می کنی؟

قطعا چرا که نه. من با فکر و تحقیق این تیم را انتخاب کردم و می دانستم پرسپولیس چه تیم بزرگی و پرتماشاگرترین تیم آسیاست. آمدم در قهرمانی ایران بازی کنم. اگر به گذشته برگردم باز هم پرسپولیس را انتخاب می کنم.

بازی های پرسپولیس را دنبال می کنی؟

بله، نتایج تیم را دنبال می کنم و می دانم شرایط چگونه است. خوشحالم که پرسپولیس فصل گذشته قهرمان شد و امیدوارم امسال هم قهرمان شود. من برای پرسپولیس و هوادارانش احترام زیادی قائل هستم و دوست دارم این تیم موفق شود.

دیدگاهتان را بنویسید