مکانیزم توزیع آرد در قزوین نیاز به مدیریت جدی دارد

وی افزود: تلاش شده و مسئولان در حوزه های مختلف از جمله بخشداری و تعاونی های روستایی برای ساماندهی وضعیت موجود وارد عمل شده اند.

این مسئول گفت: سهمیه های توزیع آرد در گذشته مبنای مناسبی نداشته و تغییراتی در این سال ها ایجاد شده است، بنابراین این وضعیت باید اصلاح شود، البته به صورت جدی فعالیت ها را آغاز کرده ایم.

استاندار قزوین با اذعان به اینکه باید برای صدور مجوز جدید به نانوایی ها برنامه ریزی در سطح شهر اندیشیده و هماهنگ شود، گفت: پس از کاهش سهمیه آرد، مجوزها را لغو کردیم تا با مجوزهای جدید جایگزین شوند و مسئولان صمت و صنف نان فروشان. اتحادیه باید در این زمینه مشارکت داشته باشد.

کاظمی تصریح کرد: هرچند در گذشته اقدامات مختلفی برای برخورد با تخلفات نان انجام شده است، اما با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان، فعالیت های مرتبط با ساماندهی و نظارت بیشتر پیگیری می شود.

وی اذعان داشت: بیش از 742 نانوایی در شهر قزوین وجود دارد که نتایج عملکرد سامانه نانینو به صورت هفتگی در اختیار استانداری قزوین قرار می گیرد و از ابتدای راه اندازی این سامانه در استان تا به امروز جلسات مختلفی برگزار شده است. برگزار می شود و در هر مورد نوع تخلف رفع می شود.

لازم به ذکر است در این جلسه موضوعات دیگری از جمله وضعیت مسکن و تعاونی های استان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالله آقا علیخانی در این دیدار اظهار داشت: در انجام اعمال باید قانون را رعایت کرد و فتوای امام راحل حرام بودن عمل خلاف قانون است.

وی افزود: در حوزه نظارت بر نانوایی ها نیز مدیران باید مراقب باشند و قانون را رعایت کنند چرا که با اجرای قانون می توان به حل مشکلات رسید.

مدیرکل بازرسی استان قزوین گفت: اصناف می توانند در حوزه بازرسی نقش موثری داشته باشند و در تعزیرات نیز اصل را بر نظارت بر تعزیرات قرار می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید