مکان های آزاد اندیشی باعث کاهش اختلاف می شود/سلسله مراتب اداری کشور مانع استفاده از انتقاد می شود


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904466

استاد دانشگاه و معاون راهبردی بسیج اساتید گیلان:

علیرضا خانکشی پور استاد دانشگاه ضمن تشریح اهمیت فضاهای آزاد اندیشی در راستای تزریق آرامش به کشور گفت: متاسفانه فضای نقد در کشور محدود است، بنابراین باید این تقسیم بندی بین اعتراض و اغتشاش صورت گیرد. توسط رسانه ها توضیح داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاد دانشگاه «غلامرضا خانکشی پور» و معاون راهبردی بسیج اساتید گیلان به آسیب شناسی حوادث اخیر کشور پرداختند و اظهار داشتند: بعد از اتفاقات اخیر عده ای از نظام آموزشی، کار دولت، زنان انتقاد و مطالبه می کنند. حقوق. و برنامه توسعه کشور را می دانستند
آنها از دولت انتقاد کردند و رفتار خود را در کنش اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی تعریف کردند.

وی ابراز عقیده و اعتراض به دور از هرگونه اغتشاش و ایجاد بلاتکلیفی را مهم دانست و گفت: نگاه های جدید را می توان برای ایجاد تحول در کشور مدنظر قرار داد، اما قرآن سوزی، هتک حرمت مقدسات و هتک حرمت به هیچ وجه یک جامعه نمی تواند. تعریف شده و نوعی بربریت تلقی می شود و حتی در صورت مخالفت هم نمی توان این واکنش ها را تایید کرد.

این استاد دانشگاه به اهمیت «امنیت» پرداخت و اظهار داشت: جامعه ما محیط امنی است و دختران و زنان ما در امنیت هستند، اما اگر این نظام پیش برود، بعد از مدتی خود ملت از این وضعیت دور می‌شوند.

حنکشی پور ضمن محکومیت اغتشاشات به تفاوت نقد و اعتراض با اغتشاشات اشاره کرد و تصریح کرد: آنچه به عنوان اغتشاش شاهد بوده ایم با اعتراض و انتقاد و روش های کارشناسی که منجر به بهبود اوضاع کشور می شود متفاوت است.

وی با اشاره به اهمیت فضاهای آزاد اندیشی در راستای تزریق آرامش به کشور گفت: در کنار این انتقادات باید برنامه ریزی رسمی با ایجاد مکان های آزاد اندیشی صورت گیرد تا از یک سویه انگاری رسانه ها و رسانه ها جلوگیری شود. ترس از حاکمان و حاکمان باید به سمتی بروند که قبل از اینکه این نظرات کارشناسی به فریاد و عصیان برسد، فضایی را برای ارائه نظرات فراهم کنند.

خانکشی پور گفت: متأسفانه فضای نقد در کشور محدود است، بنابراین این فاصله اعتراض و نگرانی باید رسانه ای شود.

وی بر ایجاد فضای باز برای کارشناسی فارغ از فضای باز سیاسی در کشور تاکید کرد و یادآور شد: باید روش هایی ایجاد کرد تا هزینه نقد و مخالفت کاهش یابد، نظام سلسله مراتب اداری در کشور مانع استفاده از نقد در کشور می شود. مطابق با عملکرد مسئولین افراد و بسیاری از طرح ها یک طرفه بوده و مشکلات کوتاه مدت و مقطعی تلقی می شود، لذا باید این فضا را گسترش داد تا کارشناسان و منتقدان بتوانند پیشنهادات خود را ارائه کنند و ظرفیت همه کارکنان افزایش یابد. قطعا در ابتدا به تنش سیاسی مربوط می شود، اما بعد از مدتی به سمت نظریه پردازی و بحث های کارشناسی می روند.

خانکشی پور به ایجاد مکان های آزاد اندیشی برای مدیریت اشاره و تصریح کرد: در این مکان ها باید نقطه نظرات مختلفی مطرح شود و مدیران به این انتقادات گوش دهند. ما آگاه هستیم که این آسیب متوجه کشور خواهد شد، اما در کنار همه این انتقادات، اخلال و هتک حرمت مقدسات قابل قبول نیست و قابل ردیابی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید