مکتب سلیمانی در همه عرصه های گفتمانی نقش دارد/ گفتمان مقاومت تک بعدی نیست

ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794345

عباسی گفت: تقویت بنیه اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور بر اساس سند چشم انداز و قانون برنامه، بستر بسیار مهمی برای جامعیت و تعمیم گفتمان مقاومت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصیب عباسی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما گفت: در آستانه دومین سالگرد سردار دلا شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم و لازم است گفتمان مقاومت را در سطح ملی و بین المللی تبیین کنیم، گفتمانی که شهید عزیز است. تمام عمرش را در کنار شهدای دیگر با عینیت سپری کرده است: «برای یافتنش فداکاری کردند.

استاد دانشگاه گلستان ادامه داد: گفتمان مقاومت تک بعدی و صرفا در بعد نظامی و امنیتی در برابر دشمن خارجی و عناصر تروریستی، اما گفتمانی دوبعدی درگیر همه ملت ایران و جهان اسلام و حتی جهان ضعف است. ، گستره این گفتمان را در حوزه های مختلف تبیین می کند، نیاز به نیروی انسانی متخصص و متعهد و تعهد دارد.

عباسی یادآور شد: ابعاد گفتمان مقاومت از نظر زیستی و حیاتی به هم پیوسته است و انفعال یک بعد یا آسیب پذیری آن زمینه نفوذ در جبهه مقاومت و بستر ضعف و رخوت را ایجاد می کند.

وی گفت: بنابراین برای تداوم گفتمان مقاومت باید یک جهاد کبیر، جهاد مکتب سلیمانی که سعی دارد در همه ابعاد گفتمان ایفای نقش کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تقویت بنیه اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور بر اساس سند چشم انداز و قانون برنامه، بستر بسیار مهمی برای جامعیت و تعمیم گفتمان مقاومت است.

عباسی تاکید کرد: ایجاد ایده های فناورانه و جذب سرمایه برای استفاده از این ایده ها یکی دیگر از عوامل گسترش گفتمان مقاومت است. جوانان خبره اگر کاربرد این ایده ها را ببینند به گفتمان مقاومت اعتقاد دارند.

وی بیان کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های قرآنی و روایات نبوی و علوی و ائمه انقلاب، پشتیبان گفتمان مقاومت است، اما ابتدا فرهنگ انقلاب در کل نظام تعلیم و تربیت و آموزش از مهدکودک تا دانشگاه با طراحی متمرکز و مشتاقانه و مدیریت هوشمندانه و خلاق و مستمر باشد.

استاد دانشگاه گلستان گفت: تربیت انسان صالح برای تحقق تمدن نوین اسلامی مبتنی بر نظام جامع تعلیم و تربیت و اجرای آن موثر است. در زندگی مردم مبنای دیگری برای گسترش گفتمان مقاومت وجود دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: ترویج گفتمان مقاومت نیاز به جهاد دارد و اساتید حوزه، دانشگاه و رسانه در این جهاد پیشرو هستند.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل موثر در پراکندگی گفتمان مقاومت، نمایندگی سالم و موثر نیروهای حاکم به ویژه دولت است. جبهه گفتمان به صورت عمودی و افقی گسترش می یابد

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شهید عزیز حاج حاج قاسم سلیمانی که ذوب کننده استان بود با ایمان راسخ به ولایت فقیه وارد جبهه مقاومت شد و تمام تلاش خود را برای گسترش آن در جغرافیای اسلام به کار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید