میانگین حقوق کارمندان چند میلیون تومان است؟

میانگین حقوق کارمندان چند میلیون تومان است؟

رئیس سازمان اشتغال با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت مردم، دولت در سال آینده هیچ اقدام تورمی انجام نخواهد داد، گفت: اکنون میانگین حقوق کارکنان دولت 10 میلیون است اما باید پرداخت ها براساس شایستگی باشد.

میشم لطیفی در مراسم روز دانشجو در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبای در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر نابرابری دستمزدها گفت: نابرابری پرداختی مشکلی است که مبنای نظری گسترده ای دارد، اما باید به دنبال نظام عادلانه ای باشیم. پرداخت، چگونه و با چه وسیله ای انجام شد. آیا انصاف به این معناست که پرداخت ها بر اساس شایستگی انجام می شود یا انصاف به معنای برابری است؟

وی ادامه داد: به عنوان مثال میانگین حقوق کارکنان دولت حدود 10 میلیون تومان است. آیا انصاف به این معناست که هر 10 میلیون تومان را یکسان پرداخت کنیم یا این پرداخت ها بر اساس شایستگی باشد؟ البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. یعنی دستگاه ها برای خود قانون خاصی تعریف کرده اند; مثلاً وزارت نفت، وزارت علوم و … قوانین خاصی دارند و این قوانین پرداخت ها را متفاوت می کند و در یک مسیر قرار می دهد. البته باید تفاوت ها را هم بررسی کنیم.

وی ادامه داد: عدالت به معنای برابری نیست، اما به معنای غفلت نیز نخواهد بود. به همین دلیل دولت برای پرداخت ها کف و سقف تعیین کرده است. یعنی هیچ کارمند دولتی نباید کمتر از 5.6 میلیون تومان در ماه دریافت کند و حداکثر تا هفت برابر این مبلغ است. البته هدف ما این است که با اجرای طرح‌های مختلف این شکاف را در بخش‌های دولتی کاهش دهیم و آن را به چهار تا پنج برابر برسانیم که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز اتفاق افتاده است.

هیچ اقدام تورمی در سال آینده انجام نخواهد شد
معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که دولت برای حل معضل فقر، بیکاری و مشکلات اجتماعی از جمله کودکان کار و… چه اقداماتی انجام داده است؟ وی بیان کرد: برخی فکر می کنند مملکت مثل غرور است که اگر درگیر نشود یا مشکلی پیش بیاید می شود از رفتن غافلگیر شد، اما ایران مثل قطاری با 85 میلیون مسافر است که با غافلگیری نمی توان آن را راه انداخت. و همه باید شروع کنند. بیایید دست به دست هم دهیم تا مشکلات را حل کنیم، البته در گذشته ناکامی های جدی وجود داشت و دولت در شرایطی دست به کار شد که مشکلات جدی وجود داشت. مثلاً در حوزه قطارهای باری، سرعت متوسطی در حدود پنج کیلومتر داریم و گاهی سرعت این قطارها کمتر از چهار فوت است، در صورتی که در حال حاضر به 900 لکوموتیو نیاز داریم و باید حرکت شمال به جنوب را راه اندازی کنیم. راهرو.

وی افزود: دولت تلاش می کند تا مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند را در نظر بگیرد، در سال آینده اقدام تورمی صورت نخواهد گرفت، حتی اگر یک فعالیت عمرانی یا اقدامی باشد، اما اگر تورم زا است، انجام می شود.» ما نمی دهیم این در حالی است که در پنج سال گذشته به طور مداوم تورم 20 درصدی داشته ایم.

لطیفی تصریح کرد: یکی از پروژه های بزرگی که دولت انجام داد اجرای طرح آرد و نان بود که در این طرح 74 هزار نانوایی شناسایی شد اما در این میان چندین هزار نانوایی وجود داشت که در خارج از کشور وجود نداشتند اما سهمیه آرد دولتی گرفتند. . دولت با اجرای طرح آرد و نان 5000 تن صرفه جویی کرد که معادل مصرف نان حدود 20 میلیون نفر است. البته قبول دارم که در حوزه تبیین و رسانه خوب عمل نکردیم و دشمن در زمینه ضد تبیین قویتر و بهتر از ما عمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید