میانگین مصرف کودهای فسفاته نسبت به سال گذشته 10 برابر شده است / توزیع 3 میلیون تن کود اوره بین کشاورزان سراسر کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی سعیدی مدیر بازاریابی شرکت خدمات پشتیبانی ایران در حاشیه همایش ترویج و معرفی محصولات کود شیمیایی در اراک در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب؛ در راستای طرح خودکفایی در تولید کودهای کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، شرکت پشتیبانی کشاورزی با هدف حمایت از تولید داخلی و استفاده از محصولات مختلف و استاندارد توسط کشاورزان برای دلالان خود، سلسله همایش هایی را برای تولیدکنندگان کودهای شیمیایی مورد تایید برگزار کرد. کشور را نمایندگی می کند.

وی افزود: یک شرکت پشتیبانی کشاورزی با بیش از 3500 کارگزاری دارای بزرگترین شبکه توزیع کود در کشور است و تولیدکنندگان داخلی می توانند با انعقاد تفاهم نامه از ظرفیت این شبکه توزیع در سراسر کشور برای فروش محصولات خود استفاده کنند. “

سعیدی خاطرنشان کرد: شرکت خدمات نگهداری تنها تامین کننده و توزیع کننده کودهای شیمیایی است، بنابراین شرکت های تولیدی باید برای دریافت تسهیلات و سایر خدمات به رهبری جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز در خصوص کمک به کشاورزان برای تامین کود و مواد اولیه گفت: پرداخت سالانه کشاورزان حق خرید کود، بذر و تحویل مواد اولیه تولیدی را به دلالان معتبر دارند.

سعیدی در خصوص تامین و توزیع کود شیمیایی یارانه ای در کشور گفت: سال گذشته حدود 4 هزار تن کود فسفاته و پتاسیمی در کشور توزیع شد که با تصمیم خوب وزیر جهاد کشاورزی و کاهش 50 درصدی در قیمت سالانه این کودها گفت: در حال حاضر این رقم به حدود 29 هزار و 500 تن رسیده است که نسبت به سال گذشته 10 برابر میانگین مصرف کودهای فسفره و 5.5 برابر کودهای پتاسیمی است.

مدیر بازاریابی شرکت پشتیبانی کشاورزی گفت: امسال میزان کود اوره توزیع شده بین کشاورزان سراسر کشور نزدیک به 3 میلیون تن خواهد بود چرا که کود اوره پرمصرف ترین کود در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید