میراث بافت فرسوده قزوین نامیدن آن باعث عقب افتادن آن شده است


ساعت: 21:15
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887922

لطف الله سیاهکلی مرادی گفت: با تاریخی خواندن بافت قدیمی مخالفیم زیرا تمام بافت های سنتی فرسوده قزوین تاریخی نیستند و همین مشکل باعث توسعه نیافتن و عقب ماندگی این بافت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ لطف الله سیاهکالی مرادی امروز در نشست فعالان میراث فرهنگی و سازمان های مردم نهاد با وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی که در تالار استانداری برگزار شد، به رویکرد اشتباه سازمان میراث برای حفظ باغ سنتی اشاره کرد. منفی در برابر تمام نیازهای باغداران و مردم.

وی افزود: اگر نتوانیم نیاز باغداران را تامین کنیم، نمی‌توانیم باغ را صرفاً با گذاشتن نام میراث بر آن نجات دهیم و شاید باغ را تخریب کنیم.

بافت های قدیمی را نباید تاریخی نامید

نماینده مردم قزوین در شورای اسلامی گفت: با تاریخی خواندن بافت قدیمی مخالفیم زیرا تمام بافت های سنتی فرسوده قزوین تاریخی نیست و همین مشکل باعث توسعه نیافتن و عقب ماندگی این بافت شده است.

این مسئول افزود: همانطور که بناهای تاریخی باید حفظ شود، اجازه ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده داده شود.

سیاهکلی مرادی گفت: بناهایی که کمتر از صد سال قدمت دارند و مجلل نیستند را نباید تاریخی بنامیم چرا که این نگاه مانع بازسازی و نوسازی می شود.

نماینده قزوین در پایان تصریح کرد: بازار قزوین با 40 سال قبل تفاوتی ندارد و مشکلات زیادی از جمله سیم کشی قدیمی دارد اما نام میراث فرهنگی روی آن باعث خلع ید و جلوگیری از هرگونه اقدامی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید