میزان افزایش حقوق 1402 مستمری بگیر مشخص شد

میزان افزایش حقوق 1402 مستمری بگیر مشخص شد

بر اساس احکام صادره، مستمری بگیران تامین اجتماعی از بیستم تا سی و یکم شهریور ماه (به ترتیب حروف الفبا) با 38 درصد افزایش به اضافه 550 هزار تومان حقوق و مزایای خود را دریافت خواهند کرد. دستمزد بازنشستگان نیز مانند دستمزد دیگران هر سال اندکی افزایش می یابد. حقوق مستمری بگیر باید به گونه ای باشد که مستمری بگیر بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده خود را سامان دهد. بازنشستگان شرایط خاصی دارند، به عنوان مثال سن و مدت خدمت آنها بر میزان بازنشستگان تأثیر می گذارد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه امروز مستمری بگیران با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و این افزایش حقوق نمی تواند مشکلات آنها را به طور کامل حل کند، گفت: یکی دیگر از مطالبات مهم ما پس از تثبیت وضعیت، پیگیری 25 درصد باقی مانده از حقوق بازنشستگان است. تناسب

حسن صادقی در نشست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: خدا را شاکریم که با تلاش مستمری بگیران در نقاط مختلف ایران صدای بازنشستگان به گوش دولت و مجلس و دولت رسید. بار جبران اشتباه خود را بر دوش حقوق بخشی از بازنشستگان بر عهده گرفت.

صادقی تاکید کرد: مستمری بگیران امروزی با مشکلات زیادی مواجه هستند و این افزایش حقوق نمی تواند مشکلات آنها را به طور کامل حل کند. یکی دیگر از خواسته های مهم ما پس از تثبیت شرایط، پیگیری 25 درصد باقی مانده تناسب است.

وی ادامه داد: ما نیاز به جایی داریم که این مسائل را با قوت پیگیری کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم. اجرای دقیق قانون خواسته ماست و هرکسی اگر جرات و جرأت انجام آن را داشته باشد، می تواند به دنبال اجرای قانون باشد. کسانی که در راس نمایندگی کارگری قرار دارند باید از منافع مشترک پیروی کنند.

میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

رئیس اتحادیه ایثارگران کار به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی باید منابع مالی برای ایفای تعهدات خود داشته باشد و دولت باید با پرداخت بدهی خود بخش قابل توجهی از این منابع را تامین کند. به این سازمان . پیگیری بازپرداخت بدهی دولت به سازمان باید از طریق مجلس انجام شود و این اعضای کانون هستند که باید با نمایندگان مجلس تعامل داشته باشند.

صادقی گفت: وقتی دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، هزینه کرد دولت در مکان های غیر ضروری برای ما جای سوال دارد. دولت باید الزامات سازمان را به صفر برساند تا بتوانیم با خیال راحت از سازمان درخواست کنیم.

وی به سهم سازمان در بودجه اشاره کرد و گفت: وقتی بودجه می نویسیم باید از سهم سازمان تامین اجتماعی آگاه باشیم. سال گذشته دولت هیچ اعتباری برای سازمان در بودجه ندید و در نهایت پس از اعتراض ما 90 هزار میلیارد تومان به سازمان اختصاص داد.

صادقی همچنین گفت: تحول در ساختار نظام پزشکی یکی دیگر از خواسته های ماست. بیمه نامه تکمیلی امروز ما به دلیل نکول شرکت آتیه ساز حافظ باید تغییر کند. باید در حوزه پرداخت ها تغییری ایجاد شود و پرداخت از جیب بیمه شدگان کاهش یابد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: به احتمال زیاد دولت در سال آینده در افزایش دستمزدها مانند امسال رفتار نخواهد کرد و مبنای افزایش دستمزد در سال آینده دچار تحول منفی خواهد شد. سال جاری در شورای عالی کار افزایش دستمزد کارگران امسال اتفاق نمی افتد و نمایندگان کارگری راه سختی در پیش دارند و ما باید حضور داشته باشیم و آنها را نصیحت کنیم. زیرا افزایش دستمزد کارگران مانند هر سال بر دستمزد بازنشستگان تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید