میزان قاچاق باید با حضور امین الحظور جمع آوری شود/صمت آماری از قاچاق ارائه نکرد.


زمان: 12:36 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881103

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه آماری از قاچاق از سال 1398 نداریم، گفت: قاچاق باید در منطقه امین خطر و خیابان های مشابه در سطح کشور جمع آوری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی معیدی خرم آبادی امروز در نشست مشترک دبیران کمیسیون های برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور روسای سازمان های حراست استان های سراسر کشور در تهران برگزار شد. وی با بیان اینکه بخشی از پدیده قاچاق ناشی از قوانین قدیمی و ناکارآمد است که زمینه را برای قاچاقچیان فراهم می کند، تصریح کرد: امروز با روی کار آمدن دولت سیزدهم، آقای رئیسی پیگیر مسائل مبارزه با قاچاق و اساساً هستند. می خواهد این مشکل حل شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است اما به این معنا نیست که قاچاق در کشور به صفر برسد زیرا در هیچ جای دنیا قاچاق صفر نشده است. اما مهم این است که در هیچ کشوری.” قاچاق در هیچ جای دنیا مانند کشور ما بخش های مختلف اقتصادی را شامل نمی شود.

وی تاکید کرد: امروز مقدمات اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور در حال انجام است.

مویدی خرم آبادی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین نظارت بر زنجیره تولید و تجارت باید سامانه ها تکمیل شود اما متاسفانه هنوز مسائل مربوط به گمرک و وزارت صنعت معدن و تجارت حل نشده است.

و افزود: امروز در سطح تدارکات پس از تشکیل جلسات مبارزه با قاچاق شاهد تشکیل تیم های مبارزه با قاچاق هستیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص خرید و فروش کالاهای خانگی قاچاق در خیابان امین خزر گفت: متاسفانه با وجود اقدامات زیادی که برای مبارزه با قاچاق انجام شده است، با مراجعه به این خیابان احساس نمی کنید که اقدامی صورت گرفته است. برای مبارزه با آن.» این کار با قاچاق انجام شد و این موضوع برای ما مشکل ساز است، بنابراین باید منطقه قاچاق در این منطقه و خیابان های مشابه در سراسر کشور جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه تولید کالای باکیفیت در مبارزه با قاچاق بسیار موثر است، گفت: اگر تولید باکیفیت باشد، کالای بنجل جایگاهی در سطح عرضه نخواهد داشت و خوشبختانه وزارت حراست نیز در این مسیر حرکت می کند.

معیدی خرم آبادی تاکید کرد: اگر کالایی که در بازار به فروش می رسد دارای شناسه کالا، کد رهگیری و قبض انبار باشد، هزینه های تکراری زیادی در مبارزه با قاچاق نخواهیم داشت.

وی گفت: از سال 1388 تاکنون آماری از قاچاق نداشته ایم و وزارت اسرار باید این آمار را در اختیار ما بگذارد اما ستاد منتظر است تا این آمار از سوی وزارت اسرار ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید