میز عمومی باید معقول و آبرومند باشد/ عاملان باید پاسخگوی عملکرد 8 ساله خود باشند.


ساعت: 19:22
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836773

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های کرمانشاه آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای کرمانشاه برگزار شد و در این روز برخی موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای کرمانشاه برگزار شد و در این روز برخی موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


سفره مردم باید معقول و آبرومند باشد



به گزارش مرصادنیوز، نماز سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و با حضور پرشور مردم استان کرمانشاه به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد. دعا . .

آیت الله مصطفی علما با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه همه دولت ها به معیشت مردم، گفت: معیشت مردم را تقویت کنید، توجه کنید.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در همه دولت ها دغدغه معیشت مردم به ویژه فقرا را دارند و اکنون همه مسئولان باید برای اجرای توصیه های معظم له تلاش کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در رأس دولت پرتلاش سیزدهم، آیت الله رئیسی، شخصیتی سالم و صالح است که در 40 سال گذشته امتحان خود را پس داده و همواره در خط مقدم خدمت به انقلاب و انقلاب بوده است. مردم.العالی) سعی خواهد کرد.

آیت الله علما با بیان اینکه سفره مردم باید معقول، مناسب و آبرومند باشد، گفت: دولت محترم باید مراقب باشد که کالا روز به روز گران نشود چرا که تامین اجناس مورد نیاز برخی افراد بسیار سخت است.

خطیب جمعه کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود در روز جمعه هشتم شوال سالروز تخریب حرم مطهر ائمه باکیا یادآور شد: این وضعیت همچنان ادامه دارد و باید برای آن فکری کرد.

آیت الله علما همچنین با گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز در سرپل ذهاب گفت: شهدای زیادی در راه آزادسازی ارتفاعات بازی دراز تقدیم کردند و عملیات آنها به نمادی در کشور تبدیل شده است.

وی همچنین روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و سالگرد عملیات آزادسازی هویسه را گرامی داشت.


راه نور پتانسیل زیادی برای استخراج گنجینه های حفاظت مقدس دارد

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته سرپل ذهاب اظهار داشت: راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است که فرصت های مهم و بزرگی دارد و با برنامه ریزی صحیح می توان این ظرفیت عظیم را ایجاد کرد. مثمر ثمرترین حفظ ارزشهای اسلامی و انقلابی و ترویج فرهنگ جبهه و شهادت است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، اردوهای راهیان نور را اقدامی مبارک می دانند و آن را یک ابتکار و فناوری بسیار مهم، بزرگ برای استفاده از ثروت و معدن دفاع مقدس توصیف می کنند.

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به برگزاری جشن های سالگرد عملیات غرور آفرینی گفت: یادگاران دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا، قدردان موفقیت در استقبال از شهدا هستیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه به عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در کارنامه 8 ماهه خود عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: واردات واکسن و کنترل بیماری های عروق کرونر قلب، پرداخت حقوق و مزایا بدون تاخیر، تسریع در دیپلماسی و تجارت منطقه ای و بین المللی با همسایگان، افزایش صادرات نفت به حدود یک میلیون و نیم بشکه، ارتقای یکصد میلیارد دلاری خارجی بازرگانی بازپرداخت بدهی های موروثی به جای استقراض از بانک مرکزی و برنامه ریزی برای اصلاح بودجه و نظام بانکی از اقدامات مثبت دولت است.

فاطمی نسب گفت: انتظار مردم از دولت انقلابی و مردم بسیار بیشتر است، مردم انتظار دارند مشکلات معیشتی سریع و جدی حل شود.

وی اذعان داشت: انتظار مردم از دولت و رئیس جمهور این است که جلوی تورم و سودجویی غیرمنطقی و لجام گسیخته دلالان مفسد و دست های مخرب پشت صحنه و نفوذهای مفسده اقتصادی را گرفته و با تخریب کنندگان اقتصادی برخورد کنند.

وی همچنین به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه وهابی اشاره کرد و گفت:

امام جمعه سرپل ذهاب در خطبه اول بابیان اینکه از بین رفتن حسنات یکی از مهمترین مشکلات و موانع دستیابی و حفظ اعمال در قیامت است، گفت: این امر از بین می رود. تشکیک در اصول دین و کفر به ولایت پروردگار مؤمنان (ع) از کارهایی است که حسنات انسان را از بین می برد.


عاملان باید پاسخگوی عملکرد 8 ساله خود باشند

به گزارش اسلام آباد خبر، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی در نماز جمعه اسلام آباد غرب با سفارش به مواظبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: باید مراقب اعمال و رفتار خود باشید، زیرا خداوند به عبادت روزه به آنها روشنایی بخشیده است و با حفظ این نورانیت و انتقال آن به دیگران از مشکلات اجتماعی جامعه کاسته می شود.

وی با تسلیت به مناسبت هشتمین سالگرد قلع و قمع ائمه در مدینه، افزود: این واقعه ناگوار در اوایل قرن چهاردهم توسط وهابیت در سایه سکوت حکومت های اسلامی و به عنوان لکه ننگی بر سوابق دزدان رخ داد. ظاهر می شود با دزدان حرم شدیدترین برخورد را خواهد کرد و این عمل وهابیت باید درس عبرتی برای مسلمانان باشد و اگر نسبت به وهابیت بی تفاوت هستند باید این عمل شنیع را در رابطه با دیگر قبور اهل بیت انجام دهد. (عج) و اماکن مقدس مسلمین از جمله مسجد الاقصی، پس این حرکت را برای آزادی و حفاظت از قدس در کشورهای اسلامی دست کم نگیرید. حضور همه مسلمانان و شهدا در این شهر در روز جهانی قدس ستودنی و ضروری است. همیشه نسبت به شعائر اسلامی حساس باشید با توهین آمیز بودن، حساسیت مردم را می سنجند و اگر نسبت به برخی اقدامات دشمنان واکنش جدی نشان دهیم، نقشه آنها خواهد بود. در دانه خورش شده است.

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور گفت: یک شاخص به عنوان یک شاخص اقتصادی در عین مهم بودن، نمی تواند معیاری برای ارزیابی کل نظام و دولت، پیشرفت دیپلماسی و امنیتی و غیره باشد. برای اینکه بتوانیم ارزیابی منصفانه ای از عملکرد نظام داشته باشیم، گاهاً مشاهده می شود که عده ای کشور ما را با کشورهای غربی مقایسه می کنند، در حالی که تهدیدها و تحریم هایی که علیه کشور ما بود را نداشتند.

وی افزود: اینکه در شرایط کنونی جامعه، اقشار آسیب پذیر به دلیل تورم و فشار اقتصادی معیشتی تحت فشار هستند که متأسفانه ناشی از تورم افسارگسیخته و چالش های دولت قبل و سیاست های غلط ارزی است، به جا و قابل نقد است. 4200 تن.» (اگرچه می توانست از واردات حمایت کند) اما این یکی از مضرترین اقداماتی بود که تبدیل به واردات کالاهای لوکس و گران قیمت شد و در جای خود مصرف نشد و تعادل بازار را بر هم زد.

خطیب جمعه اسلام آباد الغرب گفت: بسیاری از کسانی که امروز از این دولت انتقاد می کنند از دلایل وضعیت فعلی هستند که باید پاسخگوی عملکرد 8 ساله خود باشند. حتی از جان مردم هم دریغ نکردند و واکسن های وارداتی را بهانه کردند و FATF اعلام کرد که جلوی کار توسط خارجی ها گرفته می شود تا با چانه زنی و فشار بخشی از ساختار اقتصادی کشور را به بیگانگان بسپارند.کشورها و همه اینها ثابت می کند. اینکه برخی از مسئولان در دولت های گذشته با مردم صادق نبودند و این نشان از عدم شفافیت و عملکرد ضعیف کارمندانی است که امروز باید بر خلاف اجرا عمل کنند. مسئولیت پذیر باشید، اما به جلو بدوید. مسئولانی که در حالی که در کیش در حال خوش گذرانی بودند، مسئولیت مدیریت ناموفق و ناکارآمد خود را بر عهده داشتند، در حالی که کشور در رنج بنزین یا سیل شمال کشور بود.

وی افزود: اگر به مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی نگاه کنیم، قطعاً به سرنخ‌هایی از دلایل وضعیت فعلی خواهیم رسید. آنها به حرکت و برنامه این دولت اعتقادی ندارند. به شدت دفع شد.

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: امروز دولت سیزدهم در نهایت در سطوح عالی سرکوب شده است، حرکت جهادی خود را برای خدمت به مردم انجام می دهند و اقدامات مهمی انجام شده است که اگر دولت قبل انجام می داد به صدا در می آمد. اقداماتی مانند پرداخت بدهی های معوق دولت قبل، تامین کسری بودجه بدون وام از بانک مرکزی، کنترل 9 برابری نقدینگی، کنترل رکود تورمی 60 درصدی، حضور جهادگران و ارتباطات انسانی، تسریع در پرداخت واکسن و کنترل تاج، حضور پررنگ در دیپلماسی منطقه و مذاکرات با برجام، افزایش صادرات نفت، افزایش تجارت خارجی، بهبود فضای کسب و کار تنها بخشی از اقدامات دولت است، البته همه اقدامات دولت مورد تایید نیست و در برخی جاها نقد منصفانه ای داریم.

وی اظهار داشت که؛ باید فرصت بیشتری به دولت بدهیم، گفت: 8 ماه فرصت کافی برای قضاوت دولت نیست چرا که رئیس جمهور محترمی که مردم به او اعتماد داشتند با خدمت صادقانه به مردم جواب اعتماد مردم را می دهد.

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: عدم تسریع در انتصاب مدیران جهادی در استان و شهرستان، مدیران کل و فرمانداران یکی از انتقادات به دولت است که باید هر چه سریعتر منصوب شوند. استان کرمانشاه

وی از استاندار کرمانشاه پرسید: جا دارد استاندار کرمانشاه نیز مانند رئیس جمهور محترم گزارشی از عملکرد فصلی خود به مردم ارائه کند، برای اشتغال و مسکن مردم چه کرده اند؟ و برای افزایش تولید و شعار سال چه اقداماتی انجام داده اند؟ برای مقابله با آسیب های اجتماعی، کاهش جرایم و توسعه زیرساخت های آب، برق و گاز چه اقداماتی در استان کرمانشاه انجام شده است؟

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به مطالبات مردم اسلام آبادغرب گفت: 512 نفر از شهروندان عزیز اسلام آبادغرب که بیش از دو سال است که سالانه یک میلیون مسکن سرمایه گذاری کرده اند، اما تاکنون هیچ اتفاقی در اسلام آباد الغرب رخ نداده است و مردم از مسئولان مربوطه می خواهند هر چه سریعتر این مشکل را حل کنند. و استاندار محترم به عنوان نماینده دولت پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی در پایان شهادت مرحوم نادر طالب زاده را به عنوان هنرمند اصیل و برجسته جهادگر به ملت شریف ایران تسلیت گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید