مینو مارس: تعداد مبتلایان، بستری ها و حتی مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش یافته است

مینو مارز با تاکید بر اینکه همچنان حرف اول را در پیشگیری و مصونیت از ویروس کرونا با استفاده از ماسک، شستن دست ها و فاصله گذاری اجتماعی می زند، افزود: از ابتدای سال جاری همچنان با بیماران مبتلا به کرونا و مبتلایان سروکار داریم و بیشتر موارد افراد بستری در بیمارستان، افراد بزرگسال و افراد دارای بیماری های همراه هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت بهداشت در مورد این ویروس تاکنون اقدامی نمی کند و بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می کند، گفت: مطمئناً وزارت بهداشت کار دیگری نمی تواند انجام دهد!

این کارشناس با اشاره به اینکه زیرگونه جدید شیوع و میزان آلودگی بالاتری نسبت به زیرگونه قبلی Omicron دارد، ادامه داد: متأسفانه هنوز برخی فکر می کنند که چون واکسینه شده اند دیگر مبتلا نمی شوند، در حالی که واکسن فقط از شدت بیماری جلوگیری می کند. بیماری و احتمال مرگ

محرز گفت: از آخرین دوز واکسنی که اکثر ایرانیان دریافت کرده اند مدت زیادی می گذرد و مصونیت نسبت به سویه Omicron کم شده است، بنابراین دنیا به دنبال واکسن Omicron است. بر این اساس بهترین راه رعایت پروتکل ها و به خصوص استفاده از ماسک است که متاسفانه مردم استفاده از ماسک را فراموش کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید