می توانیم روابط ورزشی زیادی با آذربایجانی ها داشته باشیم/ در باکو همکاری بیشتری خواهیم داشت


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877982

پیام های خوبی در جلسه شورای دائمی وزیر ورزش و جوانان داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما و آذربایجان در بسیاری از رشته های ورزشی فصل مشترکی داریم و می توانیم برای میزبانی مسابقات ورزشی همکاری خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه سفر خود به آذربایجان گفت: قرار است نشست شورای دائمی وزیر ورزش و جوانان وزیر تعاون اسلامی در باکو پایتخت آذربایجان، دوستانه و کشور برادر

وی ادامه داد: حدود 4 سال پیش آخرین جلسه این سازمان که دوره چهارم بود برگزار شد و مصوبه صادره حاوی مفاد و دستورالعملی بود. درباره تولید و محتوای نشست بعدی که در عربستان سعودی خواهد بود؛ برنامه ریزی، تفکر و به اشتراک گذاری صورت خواهد گرفت. گزارش‌ها و دستورالعمل‌های کشوری صادر شده در برنامه فشرده از ساعت 9 صبح تا حدود 4 بعد از ظهر ارائه می‌شوند.

سجادی در این خصوص گفت: به خواست خداوند این دیدار سرآغاز یک سلسله تعاملات جدید در عصر حکومت عدالت محور و مردمی حجت الاسلام والمسلمین بزرگان با کشورهای اسلامی خواهد بود و خواهیم داشت. پیام‌های خوبی در این نشست وجود دارد.» امیدواریم برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و تدوین‌شده در فصل جدید فعالیت‌های جوانان از وظایف جدید وزارت ورزش و جوانان در سطح بین‌المللی اجرایی شود.

وی در خصوص برنامه ها و دیدارهای جانبی خود در این سفر گفت: خوشبختانه سابقه و همکاری بسیار خوبی با کشور دوست و برادر آذربایجان داریم و انشاالله این روابط را دوباره توسعه خواهیم داد. ما چندین برنامه ورزشی و برنامه های اجتماعی و جوانان را در دستور کار خود داریم که خدای ناکرده در مذاکرات و جلسات مختلفی که برگزار خواهد شد حتماً به آن ها خواهیم پرداخت و از این فرصت ها به نفع کشور عزیزمان استفاده خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان اذعان داشت: ما و آذربایجان در بسیاری از رشته های ورزشی مشترک هستیم و می توانیم تبادل علوم ورزشی، تبادل نیروی انسانی، اردوهای مشترک، استفاده از اماکن ورزشی، نشست های علمی ورزشی و استفاده از ظرفیت های دو کشور داشته باشیم. به خوبی میزبانی رویدادهای ورزشی است.

وی با تشکر از میزبانی آذربایجان در مسابقات قبلی همبستگی کشورهای اسلامی گفت: زمانی که آذربایجان در سال 2017 میزبان مسابقات اسلامی بود، با تلاش و جدیت آذربایجان کشتی و کشتی روی میز گذاشته شد. با شکوه برگزار شد و مورد استقبال کشورهای مسلمان قرار گرفت که جای تشکر ویژه دارد. ما تعاملات بیشتری را به خصوص در برخی رشته ها مانند سوارکاری و چوگان و دو و میدانی که خاستگاه و جایگاه خوبی در اینجا دارد، مذاکره خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه قطعاً رشته موتورسواری و اتومبیلرانی یکی از موضوعات مورد بحث خواهد بود، گفت: قبل از سفر رئیس این فدراسیون از من خواست تا تعامل و همکاری در این زمینه را در این زمینه انجام دهم. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و همکاری صورت گیرد و امیدوارم از ظرفیت آذربایجان برای سرمایه گذاری در ساخت فضاهای ورزشی و مشارکت های مشابه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید