می توان گفت که به تمام فناوری های نظامی مدرن دنیا دست یافته ایم


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916043

فرمانده کل سپاه گفت: تقریباً می توان گفت که بر اساس دانش و بینش فرزندان این سرزمین بزرگ به تمام فناوری های روز نظامی دست یافته ایم و این فناوری در همه یگان های ما توسعه یافته و به دست آورده ایم. قدرت برای شکست دادن دشمن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش سراسری نقش علم و فناوری در دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ دقیق ترین و پیچیده ترین اتفاق در زندگی بشر است چرا که همه علوم نقش دارند. در جنگ.

وی ادامه داد: شناخت آرایش سیاسی صحنه نظامی و نحوه استفاده از ظرفیت جغرافیایی یک ملت برای غلبه بر دشمن برای برنامه ریزان نظامی بسیار موثر است. بدون داشتن علم سیاست و تلفیق آن با جغرافیا امکان جنگ وجود ندارد. دانش جامعه شناسی یکی از مهم ترین پیش نیازهای پروژه های نظامی و عملیات روانی است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این یک واقعیت است که فقط با علوم شناخته شده نمی توان جنگ را مدیریت کرد. بلکه بسیاری از علوم لازم برای جنگ در خود جنگ زاده می شود، زیرا هر تاکتیک موفق در جنگ فقط یک بار موفق می شود و دشمن می تواند راهی برای غلبه بر جنگ بیابد.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: امروز غافلگیری در صحنه عملیات وابسته به فناوری ها و تجهیزاتی است که از توان محاسباتی دشمن خارج است و تاکنون تجربه مقابله با آن را نداشته است.

وی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس در هیچ یک از اقدامات آشکار قدرت خود بر او برتری نداشتیم و مدیریت سیاسی جنگ نیز بر عهده آمریکایی ها بود. دنیا دست به دست هم داده بود تا در برابر ما بایستد، اما جنگ ترکیبی از ایمان و خلافت و علم است. سازه اصلی غلبه بر عناصر مادی، قدرت ایمان است; زمانی که روحیه ایثار و شجاعت در نیروها وجود داشته باشد، فرماندهان نیز قدرت خلاقیت و ابتکار را پیدا می کنند، بنابراین دانش جنگ در جنگ زاده می شود.

فرمانده کل سپاه گفت: مهم‌ترین چیز این است که افرادی هستند که بتوانند نقشه‌های پیچیده را اجرا کنند. بنابراین زمانی که روحیه شجاعت و ایثار در نیروها وجود داشته باشد، فرماندهان نقشه های مفصلی را اجرا می کنند که دشمن هرگز تصورش را نمی کند».

سردار سلامی تصریح می کند: درجه صلابت هر کشوری به اندازه دل مردم آن کشور است و اگر دل ها نلرزد، قدم ها تثبیت می شود و در نتیجه ذهن ها راهبردی می شود، پس دلهایی است که می جنگند. تقریباً می توان گفت که بر اساس دانش و بینش فرزندان این سرزمین بزرگ به تمام فناوری های نظامی دنیا دست یافته ایم و این فناوری در همه نقاط ما توسعه یافته و برای شکست دادن دشمن قدرت پیدا کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید