م.پ: دور از انتظار نیست که مذاکرات بعد از تعطیلات تجدید شود

م.پ: دور از انتظار نیست که مذاکرات بعد از تعطیلات تجدید شود

روز جدید : طرف مقابل نیاز به توافق دارد و ما به توافق می رسیم / اگر طرف های دیگر نیت خوبی داشته باشند می توانیم تا 24 ساعت آینده به توافق برسیم.

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مجلس درباره احتمال از سرگیری مذاکرات بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا گفت: دور از انتظار نیست که مذاکرات بعد از تعطیلات از سر گرفته شود و احتمال توافق نیز بستگی به این دارد که چه توافقی صورت گیرد.

مذاکرات برای احیای برجام اکنون به بن بست رسیده و متوقف شده است. مذاکرات هسته ای ایران و 1+4 و آمریکا زمستان سال گذشته در وین به پایان رسید و از آن زمان تاکنون تنها یک مرحله از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای حل اختلافات سیاسی بین دو کشور در دوحه برگزار شده است. نتایج.

هدف از مذاکرات احیای برجام، بازگشت ایالات متحده به برجام، لغو تحریم های ضد برجام علیه ایران و بازگرداندن ایران به محدودیت های هسته ای برجام است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و اگر بخواهند به جمهوری اسلامی ایران امتیاز بدهند، در مقابل توافق خوب مقاومت می کنند. ما در برابر دادن رتبه های یک طرفه مقاومت می کنیم.

وی افزود: معتقدم باید خوب بازی کنیم. ادعای همیشگی پایان مذاکرات، ادبیات کارشناسی نیست. ما باید شرایط فعلی و مزیت خاص خود را بشناسیم و برای کارت های خود ارزش قائل شویم و از آن کارت ها برای کسب امتیاز استفاده کنیم زیرا نباید بدون امتیاز به توافق برسیم. اصل کسب امتیاز است

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی ها بیش از ما به توافق و مذاکره نیاز دارند، همانطور که برای وین ابتکار عمل کردند، اینجا هم پیشقدم خواهند شد. ما همچنین مذاکره و توافق را به راه های دیگر ترجیح می دهیم. جمهوری اسلامی ایران هم حسن نیت و هم جدیت دارد و اگر طرف مقابل آن حسن نیت و جدیت را داشته باشد به نتیجه می رسیم.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: اگر طرف های مقابل حسن نیت داشته باشند می توانیم تا 24 ساعت آینده به توافق برسیم.

وی تاکید کرد: اگر تمایل به امتیاز دادن و امتیاز گرفتن داشته باشند، توافق صورت می گیرد، اما اگر انتخاب کنند که امتیاز ندهند و امتیاز بگیرند، توافقی صورت نمی گیرد.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی گفت: شرایط می گوید نیاز به توافق دارند و امتیاز می دهند و باید امتیاز بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید