ناامنی شغلی بخشی از حرفه استرس زا یک روزنامه نگار است


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888748

خبرنگاران همواره در صحنه های مختلف جامعه حضور دارند و همچون سایه ای در کنار مردم و کارگران عرصه حرکت می کنند و با عشقی که به کار خود دارند بهترین صحنه ها را به مخاطبان خود منتقل می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; راویان بی باک حقیقت همیشه حاضر در صحنه حوادث تلخ و شیرین، حرفه ای سخت، اما جذاب و دلنشین دارند که با کلمات نمی توان آن را توصیف کرد و تنها خود خبرنگار از دنیای پر هیاهو آن خبر دارد.

روزنامه نگاران تنها گروهی هستند که می توانند از مرزها عبور کنند و پدیده ها، رویدادها و اتفاقاتی را که برخی می خواهند پنهان کنند، بیان کنند.

خبرنگاران واقعی جاده های پرفراز و نشیب را بی هیچ چشم داشتی می پیمایند و با مشکل روبرو می شوند، فرقی نمی کند در سرمای زمستان، سیل، باران یا در زلزله، آتش، گرما کار خود را انجام دهند تابستان دلسوز به کمک مردم می شتابد. ، جامعه و حتی طبیعت.

این در حالی است که دغدغه های خودشان کمتر از دغدغه های مردمشان نیست و این دغدغه های رایج حقیقت گویان رنگارنگ تر از واقعیت های مکتوب و مکتوب خودشان است.

75218912 d972 40df ad24 51b04de34ecc خبر خاکستری




خبرنگار نقشی بی بدیل در ایجاد امید در جامعه دارد/ استقلال قلم; اصل مهم روزنامه نگاری

زهرا فدایی خبرنگار چند خبرگزاری در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: خبرنگاری یکی از مشاغل حساس، خاص و سخت است. این شغل برای کسانی که در بیرون به دنبال آن هستند جذاب است، اما مانند گودالی است که برای ماندن در آن باید واقعا دوست داشته باشید.

وی ادامه داد: نبود احساس امنیت شغلی، حداقل درآمد نسبت به سختی کار، خلاء حمایت از سوی قانون مطبوعات از مهمترین مشکلات خبرنگاران است.

فدایی افزود: زنان در این حرفه ماندگارتر از مردان هستند زیرا درآمد این شغل برای مردان بسیار کم است و مدت زیادی در این شغل نمی مانند.

این خبرنگار تصریح کرد: افرادی که این شغل را انتخاب می کنند باید با دغدغه ها و تنش ها زندگی کنند زیرا گاهی مهم ترین اولویت در زندگی آن ها رساندن گزارش صحیح و شفاف به مخاطب است.

وی با بیان اینکه خبرنگار نقش بی بدیلی در ایجاد امید در جامعه دارد گفت: خبرنگاران با تهیه گزارش می توانند امید را در جامعه القا کنند. به عنوان مثال، در اوج بیماری کرونا که روزانه نزدیک به 1000 بیمار مبتلا به کرونا داشتیم، گزارشی از یک زایشگاه منتشر کردم که در آن 20 تولد در یک روز ثبت شد.

فدایی نتیجه اخبار خبرنگار را مهم ترین نتیجه این کار عنوان کرد و افزود: زمانی که شهروندان دچار مشکل می شوند و خبرنگار در حین اطلاع رسانی، برای پیگیری مطالبات مردم به مراجع قضایی مراجعه می کند و در نتیجه، رضایت مردم حاصل می شود، در عین حال تمام خستگی خبرنگار از تنش ناشی می شود.

این روزنامه نگار تاکید کرد: امروزه اهمیت نقش خبرنگار در جامعه مشخص و نمایان است اما بی مهری باعث می شود خبرنگار امنیت شغلی نداشته باشد و به دنبال شغل دوم باشد.

و ادامه داد: کسی که حرفه مقدس خبرنگاری را انتخاب می کند، باید فردی دوست داشتنی و با استعداد باشد و به دنبال کار خود باشد تا بتواند رنج ها و مشکلات را تحمل کند.

این خبرنگار در خاتمه خاطرنشان می کند: مهمترین اصل روزنامه نگاری استقلال قلم خبرنگار است. یعنی قلم باید واقعیت ها را بنویسد و با طایفه خاصی همراه نشود تا با ایجاد امید به مردم خدمت کند.

4eecb847 2475 42a2 9b33 9e3692b6b2fb خبر خاکستری




حقوق یک روزنامه نگار برای زندگی کافی نیست

طیبه موسوی یکی از خبرنگارانی که از سال 90 در البرز فعالیت خود را در حوزه رسانه در خبرگزاری های مختلف آغاز کرد در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: خبرنگاری یکی از مشاغل سخت است.

و ادامه داد: خبرنگاران همواره برای رفع مشکلات اقشار مختلف جامعه تلاش می کنند و پل ارتباطی بین مردم و کارکنان هستند.

موسوی به مشکلات خبرنگاران استانی اشاره کرد و افزود: خبرنگاری یکی از مشاغل سخت است و پس از 20 سال خدمت باید بازنشسته شوند اما متاسفانه مدیران رسانه ها برای ما به عنوان خبرنگار تامین نمی کنند و اکثر خبرنگاران بیمه اجتماعی هستند. .

موسوی گفت: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در ایجاد امید در جامعه دارند و لبخند رضایت مخاطبان در پیگیری مطالبات مردم تاییدی بر این گفته است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حقوق خبرنگاران در شهرستان ها بسیار پایین و کفاف امرار معاش را نمی دهد.

e037b70e 4f84 4203 8866 64d1f832e675 خبر خاکستری




نبود امنیت شغلی مهمترین دغدغه خبرنگاران/ فرار مردان از شغل خبرنگاری است

احمد رسولی خبرنگار در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: علاقه مهمترین مولفه در این حرفه است و اگر فردی بدون در نظر گرفتن این مولفه وارد این عرصه شود دوام نمی آورد و بعد از مدتی این شغل را رها می کند. “

وی با بیان اینکه نبود امنیت شغلی مهمترین دغدغه خبرنگاران است، ادامه داد: خبرنگاران در این حرفه امنیت شغلی ندارند و بسیاری از آنان با افتخار در این عرصه فعالیت می کنند.

رسولی افزود: استرس چاشنی این حرفه است چرا که شما تمام روز را به این حرفه مشغولید و باید تقاضا را دنبال کنید.

این خبرنگار در خاتمه خاطرنشان می کند: مردان به دلیل محدود بودن درآمد، چند ماه در این شغل دوام نمی آورند.

7c4aca59 07cf 4e24 82f1 d33728b557c9 خبر خاکستری

کار یک خبرنگار خوب علم و دانش، تجربه و شجاعت می خواهد

بهناز گلشنی خبرنگار البرازی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: امروزه رسانه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است و به این ترتیب خبرنگاری یکی از مشاغل مهم کشور است.

وی ادامه داد: در کار خبرنگاری، کار بر زندگی اولویت دارد، زیرا شبانه روز به آن مشغول هستید.

گلشنی افزود: بی تفاوتی نسبت به این حرفه بسیار است و با وجود اهمیت این حرفه در کشور، خبرنگاری یکی از مشاغلی است که در راه است و هیچکس پاسخگوی آن نیست.

این روزنامه نگار تصریح کرد: کار خبرنگار خوب دانش، تجربه و شجاعت می خواهد.

گلشنی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی به جایگاهی برسیم که کار خبرنگاری یکی از مهم ترین جایگاه ها محسوب شود و مسئولان برای آن ارزش قائل شوند.

در خاتمه، هیچ کس نمی داند که پشت نوشته های روزنامه نگاران چه مشکلات و مصیبت هایی نهفته است.

به یقین می دانیم که این روز نیز مانند سال های گذشته می گذرد و خبرنگار مظلوم تر از گذشته در هزارتوی وادی خبر و گزارش می ماند، اما بدون اینکه لب به گله باز کند، دوباره فردا در جستجوی اخبار و گزارش ها، زیرا عشق به گزارشگری با آن عجین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید