نارضایتی از بودجه 1401 به شهرداری ها

ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804567

ناصر امانی گفت: برخلاف تصور و تصور، بودجه شهرداری ها و حوزه مدیریت شهری نه تنها در سال 1401 افزایشی نداشته، بلکه در بسیاری از حوزه ها کاهش یا حذف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر امانی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی در نسخه اصلی لایحه بودجه تقدیم به مجلس، متاسفانه شاهد کاهش چشمگیر کمک های دولتی به شهرداری ها هستیم.

وی گفت: عمده کمک های دولت به شهرداری ها از جمله شهرداری تهران پایتخت در حوزه حمل و نقل عمومی مربوط به وام های ارزی از محل صندوق توسعه ملی است که در قالب تسهیلات توسعه حمل و نقل در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد. .

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: دولت هر ساله 50 درصد اصل و سود اوراق را برای مشارکت در توسعه حمل و نقل تامین می کند که در بودجه سال آینده حذف می شود.

امانی گفت: متأسفانه وام توسعه متروی تهران در بودجه سال 1401 تنها حدود 50 میلیارد تن به خود دیده است که با آن ساخت بیش از 10 متر قطار شهری غیرممکن به نظر می رسد.

وی گفت: در حالی که در دوره های سوم و چهارم شورای شهر شهرداری تهران سالانه حدود 18 کیلومتر تونل مترو حفر و احداث می کند و بودجه این منطقه در سال 1401 بسیار ناچیز و حداقلی است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین طبق قانون یک سوم یارانه بلیت مترو باید توسط دولت و به همان میزان توسط شهرداری ها پرداخت شود که مبلغ پیشنهادی و پیش بینی شده برای این منظور پیش بینی شده است. در بودجه سال آینده به نصف کاهش یافته است.

امانی ادامه داد: مهم ترین نکته این است که یکی از منابع درآمدی پایدار شهرداری ها از جمله شهرداری تهران مالیات بر ارزش افزوده است که در سال های گذشته سهم شهرداری ها پس از واریز به خزانه دولت، مستقیماً به آنها واریز می شد. حساب ها.”

وی افزود: این در حالی است که در بودجه 1401 این مبالغ به حساب وزارت کشور واریز می شود، بنابراین ممکن است علاوه بر کند شدن روند وصول این درآمدها برای شهرداری ها، حقوق شهرها و کلانشهرهایی مانند تهران نیز رعایت نشود. به طور کامل ورزش کرده است.”

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر و کلانشهر تهران پس از ارائه لایحه بودجه با معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و نمایندگان مجلس خواستار اصلاح بودجه شدند و قول هایی نیز داده شده است.

امانی گفت: اکنون باید دید وعده اصلاح بودجه در نتیجه کمیسیون تلفیق محقق می شود یا خیر به همین دلیل انتظار داشتیم در سال 1401 بودجه شهرداری افزایش یابد اما اکنون امیدواریم کاهش نیابد.

دیدگاهتان را بنویسید