نارضایتی جانبازان و معلولان از عدم بهینه سازی ترافیک در تربت جام


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879170

ظفر مقدم گفت: بیش از 90 درصد ادارات و سازمان ها مناسب سازی استاندارد برای تردد معلولان و جانبازان را اجرا نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن ظفر مقدم رئیس بهزیستی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با بیان اینکه 90 درصد ادارات تربت جام مناسب سازی ترافیکی معلولان را اجرا نمی کنند، گفت: بیش از 90 درصد ادارات و سازمان ها اجرا نمی شوند. سازگاری استاندارد برای معلولان و جانبازان؛ 14 اداره در تربت جام داریم که مناسب سازی استاندارد برای تردد معلولان و جانبازان را اجرا نکرده اند و اکثر معابر شهری تربت جام برای معلولان و روشن فکران مشکل دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی باید به تردد افراد دارای معلولیت توجه بیشتری داشته باشند، گفت: متأسفانه الزامات مناسب سازی قانونی حتی در دستگاه های دولتی نیز رعایت نمی شود.

رئیس بهزیستی تربت جام گفت: بخش مهمی از وظیفه مناسب سازی بر عهده شهرداری هاست؛ شهرداری ها موظفند طبق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری اجازه تکمیل ساختمان بدون انطباق با هیچ ساختمانی را ندهند. این مصوبه از سال 1362 لازم الاجرا بوده اما اجرایی نشده است.

ظفری مقدم خاطرنشان کرد: وزارت مسکن نه به تعهدات قانونی خود عمل کرده است و نه شهرداری ناظران و پیمانکاران شهرداری را ملزم به اجرای قانون مناسب سازی قاچاق معلولان و جانبازان می کند. شهرداری ها موظفند بحث مناسب سازی را در حین ساخت دنبال کنند.

وی در پایان خاطرنشان می کند: سازگاری یکی از الزامات حیاتی افراد دارای معلولیت برای حضور در جامعه و شکوفایی توانایی ها و از همه مهمتر کار و بقا است، اما در عمل از آن محروم هستند. امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی تصمیمات درستی گرفته و گام های موثری در جهت رسیدگی به این مطالبه به حق معلولان و جانبازان بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید