«نازنین زاگری» نماد توطئه نافرجام انگلیس در کشورمان است


ساعت: 20:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816154

یک استاد دانشگاه اصفهان گفت: شناسایی، دستگیری و محاکمه نازنین زاگری جاسوس انگلیسی در کشورمان نشان از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ نازنین زاگری جاسوسی مجرب و کارخانه جاسوسی انگلیس در ایران و یکی از محافل جاسوسی انگلیس در کشورمان امروز تحویل مقامات انگلیسی شد.

این حادثه پس از افشای اطلاعات وی رخ داد و وی پس از حدود شش سال در ازای آزادی دارایی های بلوکه شده ایران به ارزش 30530 میلیون محکومیت خود را سپری کرد. نازنین زاگری در کشور ما مأموریت داشت افراد مناسب برای جاسوسی را پیدا کند و به دستگاه های حکومتی تزریق کند و از آنها به عنوان سلاح جنگی استفاده کند.

استاد معارف دانشگاه اصفهان در گفت و گو با صاحب نیوز با اشاره به تاریخچه 400 ساله روابط ایران و انگلیس که از دوران صفویه آغاز شد و بیش از 200 سال وارد دوران سیطره و استعمار سنگین کشورمان شد. پیش از این، تا حدی به این دلیل که او یک پادشاه ناتوان قاجار بود، با ذکر مصادیق مختلف از ظلم کشور به ملت ایران، از جمله عهدنامه 1915 بین انگلیس و روسیه تزاری که دو ابرقدرت ایران را تقسیم کرد و انگلیسی ها حتی بهای تسلط را بر دوش گرفتند. کشور ما از ما ..

محسن نصری ادامه داد: جنایت انگلیس با حکومت پهلوی اول و همچنین پهلوی دوم با کودتا ادامه یافت و به غارت پایتخت کشورمان ادامه داد تا اینکه پیروزی انقلاب سلطه انگلیس را بر ملت ما قطع کرد و این باعث نشد. توطئه ها و کودتاها در حمایت از منافقین و تحریم های اقتصادی علیه ملت ما، یکی از این توطئه ها و اقدامات خصمانه جریان نفوذ بود.

وی افزود: طرح نفوذ به دشمنان انقلاب اسلامی از جمله انگلیس، نفوذ در داخل کشور برای جاسوسی از آن کشورها و تغییر افکار عمومی در جنگ نرم و علوم نظامی با تغییر محاسبات مسئولان و اقشار مختلف بود. مردم. یکی از این جاسوسان نازنین ساگری بود که «او در سال ۱۳۹۵ به اتهام جاسوسی توسط سپاه دستگیر و محاکمه شد.

این انقلابی گفت: در هیچ کجای دنیا جاسوس محاکمه نمی شود و عظمت انقلاب اسلامی آن است که حتی جاسوس و عامل حرفه ای دشمن را شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قرار دهد و مدارک خود را ارائه کند.

استاد دانشگاه اصفهان گفت: اکنون که این جاسوس به مهره سوخته تبدیل شده و حرکت وی کشف و خنثی شده است، کشورمان در ازای تحویل آن، پول زیادی از انگلیس گرفته و به آنها تحویل داده است.

نصری خاطرنشان کرد: انگلیس نهضت بیت العدل را که شیخ فضل الله نوری به دنبال آن بود به جنبش مشروطه انگلیس تبدیل کرد و با گذاشتن دیگ بر سفارت انگلیس در تهران، مردم ما را در آن جنبش به اسلام گرایی و عدالت خواهی تبدیل کرد. شیخ فضل الله نوری نیز به دار آویخته شد.

وی گفت: سفارت انگلیس در تهران همچنان در حال پر کردن دیگ است و در ماه رمضان سال 1398 شاهد توئیت سفیر انگلیس بودیم که افطار دیشب در خدمت برخی مقامات، مدیران و خبرنگاران ایرانی برای تلاش کشور برای تربیت شیعیان انگلیسی و تزریق این افراد بود. بین کارمندان و مدیران صحبت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید