ناقضان حقوق بشر، مدعیان امروزی این حقوق


ساعت: 09:01
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914808

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همسو با آمریکا از قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران استفاده می‌کنند تا بهانه‌ای برای دخالت‌ها و خصومت‌هایی بیابند که صدها بار حقوق اولیه مردم خود را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایالات متحده در پیش نویس قطعنامه ای در مورد آنچه «نقض حقوق زنان و سرکوب وحشیانه اعتراضات» نامید، خواستار حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل شد که قرار است در روزهای آینده به رأی گذاشته شود.

این موضوع که با بررسی کارنامه ایالات متحده آمریکا مطرح می شود، مشاهده می شود که این کشور رفتاری دوگانه در قبال دارد. حقوق بشر و با اعمال خودسرانه خود حقوق ملت ها را زیر پا می گذارد و در امور دیگران دخالت می کند و همچنین واقعیت های آماری وضعیت اسفناک زنان در غرب به ویژه آمریکا را نشان می دهد.

در واقع آمریکا در دهه های اخیر همواره مدعی حمایت از مبانی و اصول حقوق بشر بوده و بر همین اساس و به نام حقوق بشر در کشورهای دیگر اظهارات مداخله جویانه کرده و به دنبال منافع سیاسی خود است.

در همین رابطه غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ادعای حقوق بشر کشورهای غربی و همدستان آمریکا ادعاهای پوچ و واهی است و آنها می دانند که ناقضان اصلی حقوق بشر هستند و به خوبی می دانند که اسلامی جمهوری ایران حقوق بشر را نقض می کند. انسان مراقبت ویژه ای دارد.

وی افزود: این یک حرکت سیاسی است نه یک اقدام واقعی برای حفظ حقوق بشر.

همچنین ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز درباره ادعای حقوق بشری کشورهای غربی علیه ایران اظهار داشت: این کشورهایی که سابقه سیاه نقض حقوق بشر دارند، چگونه می توانند به خود این حق را بدهند که خود را چنین نشان دهند. مدعیان و مدافعان حقوق بشر در حالی حق می دهند که زنان و کودکان و مردان کرد با تجهیز رژیم متجاوز صدام به سلاح شیمیایی ما را در سردشت بمباران کردند.

باید بگویم؛ غرب به رهبری آمریکا با رویکردی ریاکارانه و بی توجهی به نقض گسترده حقوق بشر زنان، پیوسته انگشت اتهام را به سوی آن سوی ایران نشانه رفته و آن را دستاویزی برای دخالت در امور داخلی قرار می دهد. جمهوری اسلامی این در حالی است که خود او یکی از سردمداران نقض حقوق بشر در جهان است و همچنین رعایت حقوق زنان در این کشور در بسیاری از موارد ریاکارانه و تقلبی است، اما همچنان از طریق موجود و به ظاهر به دنبال این هستند. سازوکارهای بشردوستانه در سازمان ملل از استثمار سیاسی به عنوان اهرمی علیه ایران استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید