نامه ایران به شورای امنیت: به تأسیسات داعش و هیئت تحریر الشام در ادلب سوریه و یک مرکز جاسوسی مرتبط با اسرائیل در اربیل عراق حمله کردیم/ این عملیات در پاسخ به حملات تروریستی کرمان انجام شد.

نامه ایران به شورای امنیت: به تأسیسات داعش و هیئت تحریر الشام در ادلب سوریه و یک مرکز جاسوسی مرتبط با اسرائیل در اربیل عراق حمله کردیم/ این عملیات در پاسخ به حملات تروریستی کرمان انجام شد.

ایران در نامه ای به شورای امنیت در خصوص حمله به مواضع تروریست ها در سوریه و عراق اعلام کرد: ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده است برای حفظ حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید و یا تکرار حمله نقض کرده است.

متن نامه ایران به شرح زیر است:
جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم در راستای احقاق حق ذاتی خود در دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل، عملیات ضد تروریستی انجام داده است. این عملیات شامل حملات هدفمند علیه پایگاه ها و تأسیسات گروه های تروریستی مستقر در سوریه و عراق است. در این راستا به نکات زیر اشاره می شود:

1. در ساعات اولیه 16 ژانویه 2024، عملیات ضد تروریستی همزمان با پرتاب چند موشک بالستیک، مستقیماً علیه تأسیسات داعش و حیات تحریر الشام، دو سازمان تروریستی شناخته شده در ادلب و ادلب انجام شد. منطقه تحت اشغال آنها در شمال شرقی جمهوری عربی سوریه. علاوه بر این، یک مرکز جاسوسی مورد استفاده گروه های تروریستی ضد ایرانی مرتبط با رژیم اسرائیل در اربیل منطقه کردستان عراق مورد حمله قرار گرفت. این مرکز به عنوان پایگاه اطلاعاتی و عملیات خرابکارانه در ایران مورد استفاده قرار می گرفت.

2. عملیات ضد تروریستی ایران در واکنش به حملات دلخراش تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت بیش از 100 غیرنظامی بی گناه اعم از کودک و زن و زخمی شدن تعداد زیادی دیگر شد و تروریست های وابسته به داعش انجام شد. گروه ها مسئولیت آن را بر عهده گرفته بودند. خوشبختانه حملات تروریستی مذموم کرمان توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت و به اتفاق آرا محکوم شد.

3. عملیات ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران بر اساس هدف گیری دقیق پایگاه های گروه های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین المللی ایران به ویژه حقوق بین الملل بشردوستانه انجام می شود.

4. جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به احترام کامل به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه تاکید می کند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد بر پایبندی خود به اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید دارد. علاوه بر این، ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است برای دفاع از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله مجدداً تأیید می‌کند. این تعهد نشان دهنده عزم ایران برای حفظ منافع خود و حفظ صلح و امنیت در داخل مرزهای خود است.

اگر این مکاتبات به عنوان سند شورای امنیت ثبت و پخش شود، سپاسگزار خواهیم بود.