نامه خاتمی به رهبر انقلاب درباره اعتراضات اخیر؟

نامه خاتمی به رهبر انقلاب درباره اعتراضات اخیر؟

محمدعلی ابطحی از نامه خاتمی به رهبر انقلاب خبر داد و نوشت: علیرغم نامه نگاری آقای خاتمی با رهبری و دیدار اصلاح طلبان با مقامات عالی رتبه در زمینه پیشگیری از خشونت و امور اصلاحات، هیچ نشانه ای از تحقق مطالبات دیده نمی شود. ای کاش دولت به آن توجه کرد.

اخیرا برخی از اهالی و رسانه های اصولگرا به ویژه نشریه صبح صادق، ارگان چاپ و نشر سپاه با استقبال از برخی اظهارات سید محمد خاتمی درباره اعتراضات و حوادث اخیر، آن را گامی رو به جلو دانستند.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب و از چهره های نزدیک به خاتمی در واکنش به مواضع جریان اصولگرا و یادداشت رسانه ای سپاه از نامه خاتمی به رهبر انقلاب خبر داد و نوشت: علیرغم نامه نگاری آقای خاتمی. با رهبری و دیدار اصلاح طلبان با مقامات عالی کشور برای جلوگیری از خشونت و امور اصلاحی، نشانه ای از توجه به مطالبات از سوی دولت نیست.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر جمعی از اصلاح طلبان با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین محسنی ادجه ای دیدار و گفتگو کردند.

همچنین برخی منابع خبری از دیدار شمخانی با خانواده امام (ره) و همچنین درخواست خانواده هاشمی و درخواست شمخانی از آنها برای کمک به آرام کردن اوضاع کشور خبر دادند که بعدا تکذیب شد. اما گفته می شود دیدار و گفتگوی فاطمه هاشمی و حجت الاسلام میتبی خامنه ای صورت گرفته که جزییات این دیدار به اطلاع عموم نرسیده است.

ابطحی در یادداشت خود نوشت: یکی از روزنامه های وابسته به سپاه که سخنان آقای خاتمی را خوب اما ناکافی می دانست، بسیاری حدس می زنند که این سخنان دعوتی از سوی دولت از آقای خاتمی بوده است. نه اتفاقی نیفتاده صرفاً مقاله‌ای است که جنجال‌آفرینی می‌کند و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه آقای خاتمی مورد قبول دولت نیست. شکی نیست که آقای خاتمی همیشه خواستار اصلاح امور بوده است.

ابطحی افزود: مرز همیشگی او از یک سو با براندازی و از سوی دیگر با کسانی است که مطلقاً حاکمیت را تایید کردند و بارها از سوء مدیریت در شرایط فعلی انتقاد کردند. می‌دانم که این روزها بسیاری از اصلاحات سرخورده شده‌اند و آن را پذیرفته‌اند و راه‌حلی جز سرنگونی و تغییر رژیم ارائه نمی‌دهند، اما صادقانه بگویم، خوب است روشن شود که خاتمی فرصت‌طلبانه نمی‌تواند از هویت خود فاصله بگیرد. حتی اگر مانند شرایط فعلی، معترضان و دولت صدای او را نشنوند، در اعتراضات اخیر علیرغم مکاتبه آقای خاتمی با رهبری و دیدار اصلاح طلبان با مقامات عالی رتبه برای جلوگیری از خشونت و اصلاح امور، هیچ خبری نیست. نشانه هایی است که نشان می دهد خواسته ها توسط دولت مورد توجه قرار گرفته است، همانطور که ای کاش می شد.

دیدگاهتان را بنویسید