نامه خانوادگی آیت الله هاشمی رفسنجانی: شاید با آزادی زنان زندانی سیاسی از جمله خواهرمان فیضه بتوانیم زخم ها را التیام بخشیم.

نامه خانوادگی آیت الله هاشمی رفسنجانی: شاید با آزادی زنان زندانی سیاسی از جمله خواهرمان فیضه بتوانیم زخم ها را التیام بخشیم.

اگر به مکتب و نسب امام خمینی (ره) اعتقاد دارید، چه کسی از هاشمی امین تر و امین تر بود؟ امام به تعبیر حضرت آیت الله خامنه ای فقط در سفرها به ویژه در جبهه نذر سلامتی می کرد و به تعبیر مرحوم امام یادگار نزدیک ترین شخصیت به امام بود، شخصیتی که در جوانی. ، امام فقط در تشییع پیکر پدرش حضور داشت، در مبارزه شرکت می کند و به ایشان اعتماد کامل دارد، در آستانه پیروزی و بعد از انقلاب نزدیک ترین موقعیت را به امام دارد و بیشترین و بیشترین را دریافت می کند. حمایت ها و مسئولیت های مهم امام.

جماران: خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشتند: حالا که آزادی زندانیان و معترضان سیاسی شده، شاید بتوان با آزادی زنان زندانی سیاسی از جمله خواهرمان فیضه مرهمی بر زخم ها و دردها گذاشت.

خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای با عنوان «بغاز لبیک» نوشتند: این نامه را باید بعد از ششمین سالگرد درگذشت پدرمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر می‌کردیم، اما فکر می‌کردیم او که قلبش برای ایران و انقلاب می‌تپید تا لحظه های آخر و این بار درد زیادی کشید، شاید دوست نداشته باشیم با گفتن دردهای خود به مردمی که در این روزگار سخت بار مشکلات را به دوش می کشند، روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تلخ کنیم. پس تصمیم گرفتیم اکنون و بعد از مراسم 22 بهمن از اینکه بگوییم او درد شکنجه طاقت فرسای ساواک را تحمل کرد که آثار آن تا پایان عمر در بدنش ماند و توسط فرقان با دو گلوله نشسته در بدنش کشته شد. بدن، در روزهای سخت جبهه ها، روز مبارزه و یک شب سازندگی و سرانجام تخریب همیشگی، تهمت ها و توهین های فراوان از سوی مدعیان انقلاب که هاشمی به همراه دوستانش طالقانی، منتظری، بهشتی، مطهری، رجایی، بهنر، خامنه ای و… به راهنمایی امام خمینی او را به نامی تصادفی صدا زد و طلاکی او را به ملاقات خدا آورد.

این متن می افزاید: شاید بی جا باشد که انتظار داشته باشیم ما فرزندان هاشمی در سالگرد درگذشت پدرمان، اگر تسلیت و احترامی از جانب کسانی که بر سر سفره انقلاب می نشینند نبینیم، شاهد انقلاب نباشیم. ادامه توهین ها و تهمت ها و تخریب های ناجوانمردانه او با سرمایه بیت المال، اگر آبروی ما نشد، خشم و نفرت صاحبان قدرت را نسبت به پدر جبران نکنیم، اما هر دو تا از پنج فرزند هاشمی، دختر کوچکش است. در زندان رد صلاحیت شدند و دختر دیگر از تدریس در دانشگاهی که پدرش تأسیس کرده بود محروم شد. طرد شده اند و همه بچه ها تحت فشار هستند چون یاد و نام پدر را زنده نگه می دارند و مادر رنجور و بیمار ما که تمام عمرش را در زندان های رژیم گذشته و کنونی زجر کشید امروز نمی تواند صبر کند تا از او جدا شود. دختر زندانی اش، اما دخترش می شنود که جرم او فرزند اوست، هاشمی بودن است.

اگرچه در تاسی در زندگی پاک امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا در پاسخ به این سؤال که «من کوفیان چه بلایی سر شما آورده‌ام که این گونه به من و اهل بیتم می‌زنید؟» شنیدیم: ما نیز شهادتی را انتخاب کردیم که نام پرافتخار پدرش علی (ع) بر او نهاده شد تا نام هاشمی را به جان بخریم و آتش کینه ای را که هنوز در سینه صاحبان قدرت می سوزد تحمل کنیم، از این رو مردی بزرگ است. متولد روستایی که جان خود را در راه آبادانی ایران و آبادانی این کشور فدا کرد. ما افتخار می کنیم، اما از دشمنان و مخالفان هاشمی می خواهیم به این سوالات فکر کنند و اگر پاسخی برای افکار عمومی که با این همه تناقض سردرگم شده اند ندارند، باید به وجدان خود پاسخ دهند.

اول: اگر به مکتب و نسب امام خمینی (ره) اعتقاد دارید، چه کسی از هاشمی امین تر و امین تر بود؟ امام به تعبیر حضرت آیت الله خامنه ای فقط در سفرها به ویژه در جبهه نذر سلامتی می کرد و به تعبیر مرحوم امام یادگار نزدیک ترین شخصیت به امام بود، شخصیتی که در جوانی. ، امام فقط در تشییع پیکر پدرش حضور داشت، در مبارزه شرکت می کند و به ایشان اعتماد کامل دارد، در آستانه پیروزی و بعد از انقلاب نزدیک ترین موقعیت را به امام دارد و بیشترین و بیشترین را دریافت می کند. حمایت ها و مسئولیت های مهم امام.

ثانیاً: اگر مدعی پیروی از آیت الله خامنه ای هستید که از برادرش به ایشان نزدیکتر بود… ایشان همدم و پشتیبان ایشان بودند، در جریان آزار ساواک میزبان ایشان بودند و مادر ما به عنوان خواهر از ایشان استقبال کرد، پیشنهاد شورای ایشان. عضویت انقلاب و امام جمعه تهران را به امام تقدیم کرد و در دوران ریاست جمهوری خود مهمترین حامی و پشتیبان ایشان در برابر فشارهای سیاسی بود و هومت ضبط کرد که حضرت آیت الله خامنه ای در پایان دوران سازندگی فرمودند: «هیچکس نخواهد بود. هاشمی درباره من.» امین پس از این مدت در قالب مشاوری دلسوز و صادق در خدمت به کشور و رهبری کوتاهی نکرد و علیرغم اختلاف سلیقه ها و نظرات در حوزه هایی مانند سیاست خارجی و توسعه اقتصادی، از تقابل و تضعیف رهبری پرهیز کرد. خرداد به عنوان رهبر فراز مندق خطبه در سال 1388 از خدمات و سلامت وی ​​شکایت کرد و از وی در برابر نابودی افراطیون حمایت کرد.

سوم: اگر به شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ارادتمند و علاقه مند هستید، آیا نمی دانید که حاج قاسم با آیت الله هاشمی ارتباط بسیار صمیمانه و صمیمانه ای داشته است، چه در دوران دفاع مقدس، در قالب یک سرلشکر زیر نظر حضرت آیت الله هاشمی. فرماندهی فرمانده نظامی یا در دوران سازندگی به عنوان یک جهادگر پس از آن به عنوان مشاور مورد اعتماد و محرم دلسوز چه لذتی داشت؟ آیا سخنان جاودانه سردار سلیمانی هنگام وداع با پیکر هاشمی که مهر بطلانی بر دهه ها تخریب و دروغ و تهمت تندروها بود را نشنیدید؟

چهارم: اگر خودتان را انقلابی می دانید که مانند هاشمی دارای شناسنامه انقلاب است که قبل از شروع نهضت امام خمینی(ره) مبارزه را شروع کرده و توسط گروهک ها کشته شده و در خط مقدم مقدم و خطر بوده است. خطوطی تا آخرین روزها و عملیات مرصاد خمینی زندگی هرکسی جز هاشمی را به نهضت و انقلاب گره زد، کدام شخصیت با آغوش باز از همه گروه ها و افرادی که در انقلاب آسیب دیدند و در حاشیه قرار گرفتند استقبال کرد؟ چه کسی به گفته رهبر انقلاب، ثروت خود را در راه انقلاب خرج کرد و آنچه را که انقلاب برای خود پس انداز کرد، نگرفت؟

پنجم: اگر فکر می کنید دلبسته میهن و ایران اسلامی هستید، کدام فرد را در تاریخ معاصر ایران می شناسید که شصت سال در راه پاسداری از ایران و آبادانی این سرزمین به مبارزه و فعالیت سیاسی خود ادامه داده باشد؟ در چه دوره‌ای مانند دوران سازندگی، ویرانه‌ها و محرومیت‌های ایران به سازندگی و عمران تبدیل شد و سنگ بنا و تداوم توسعه در دولت اصلاحات و برجام پایه‌گذاری شد؟

ششم: اگر خود را مرد مردم می دانید، کدام شخص را در تاریخ انقلاب می شناسید که سیزده بار خود را به رای مردم گذاشته، به هزاران سوال و چالش رسانه ها و افکار عمومی پاسخ داده باشد، بر خلاف تخلفات انتخاباتی باید از خدا گلایه کند و رد صلاحیت را با آرامش بگذراند و منفعت مردم را بر منفعت خود ترجیح دهد، چه شخصیتی با این حجم تخریب رسمی با آرای عمومی بی سابقه و چنین خداحافظی ختم می شود؟

هفتم: اگر حتی مسلمان نیستی و به حرمت دروغ و تهمت و ظلم و هتک حیثیت مردم پایبند هستی، آزاد هستی؟ آقا باشید و به ما بگویید این نظام که امروز در خطر است با زحمت و تلاش کسانی که شما تبلیغ می کنید تأسیس و حفظ شد، در دوران مبارزه و جبهه ها کجا بودند، چه سطح دانش، چه میزان شجاعت، چه هوش و تحصیلات داشتند؟ آیا درست است که شش سال از مرگ هاشمی می گذرد و این دشمنی به ادامه تخریب هاشمی و آزار و اذیت خانواده اش بسنده می کند؟

در پایان طومار خانواده آیت الله هاشمی آمده است:

اگر جرم ما فرزند هاشمی بودن است که به آن افتخار می کنیم. می توانید تصور کنید که اگر هاشمی را در دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب سانسور کنید، اگر به مناسبت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی فرمانده جنگ را برکنار کنید، اگر با برق و آب و گاز. و جاده ها و زیرساخت هایی که در دوران سازندگی ساخته شد، نام هاشمی و عشق او را از دل مردم می برید. خیس خواهد شد

اکنون که آزادی زندانیان سیاسی و معترضان سیاسی شده است، شاید با آزادی زنان زندانی سیاسی از جمله خواهرمان فیضه بتوانیم مرهمی بر زخم ها و دردها بگذاریم، مادران، فرزندان و همسران در انتظار این زنان و روزها هستند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرصت خوبی برای مرهمی بر زخم این خانواده هاست.

دیدگاهتان را بنویسید