نامه دسته جمعی نمایندگان مجلس به سران قوا: رحمت و رأفت اسلامی باید در کنار اجرای قانون در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد/ طوری رفتار و رفتار نکنند که مردم احساس کنند وجود دارد. اراده ای برای آرام کردن فضای کشور نیست.

نامه دسته جمعی نمایندگان مجلس به سران قوا: رحمت و رأفت اسلامی باید در کنار اجرای قانون در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد/ طوری رفتار و رفتار نکنند که مردم احساس کنند وجود دارد. اراده ای برای آرام کردن فضای کشور نیست.

تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی در نامه ای به سران شورای اسلامی تاکید کردند: اقتدار مطلوب جمهوری اسلامی ایران در تأثیرگذاری بر دل مردم است. اجازه ندهیم دشمنان انقلاب و مردم بین «جمهوری» و «جمهوری اسلامی» فاصله ایجاد کنند.

تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی در نامه ای به سران قوا تاکید کردند که نباید طوری رفتار و رفتار کنند که مردم احساس کنند اراده ای برای آرام سازی فضای کشور وجود ندارد. بنابراین لازم است در کنار اعمال قانون و جهاد تبیین رحمت و رأفت اسلامی در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد.

متن نامه تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی شهر به روسای قوای مقننه، قضائیه و مجریه به شرح زیر است:

« بسمه طلا».

روسای محترم قوه مقننه، قضائیه و مجریه

تبریک می گویم

حفظ کشور و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل خون شهدا، همت مردم، خانواده شهدا و رهبری امام خمینی (ره) و ایشان است. جانشین برحق، آیت الله خامنه ای. نظام جمهوری اسلامی ایران به راحتی محقق نشد و بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب همواره بر حفظ این نظام مقدس تاکید ویژه داشتند.

مدتی است که جمعی از مردم به دلایل مختلف نسبت به وضعیت و مشکلات موجود اعتراض دارند. در این شرایط گروهی دیگر با ایجاد اغتشاشات سعی در سوء استفاده از این اعتراضات مردمی داشتند که در نتیجه آن نظام اسلامی ایران در چند ماه اخیر مورد تهدید قرار گرفت. در این شرایط دشمن نیز دست نخورده ننشست و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا آسیب جدی به این میراث گرانبها وارد کند.

سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران که در بیانات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، تمایز قائل شدن بین معترضان و یاغیان است. از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که سعی دارد جهاد تبیین را تشدید کند تا معترضان را متقاعد کند. البته برخورد قانونی علیه شورشیان چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم در 28 دی 1401 فرمودند: رأس نقشه های بدخواهان تبلیغ است و به قول خودشان تبلیغ است که چاره آن تبیین صحیح است. حقایق به زبان های مختلف و با ابتکار و نوآوری، زیرا راه رفع وسوسه تبلیغاتی که ذهن جوان را متاثر می کند، باشگاه نیست، بلکه تبیین و روشنگری است.

ما معتقدیم که آرامش فضای سیاسی و اقتصادی کشور از اولویت ها و ضرورت های کشور است. ما نمایندگان مردم این نیاز را بیش از هر زمان دیگری در تماس و ارتباط با مردم و گروه ها و اصناف مختلف احساس می کنیم.

دین اسلام و سنت و دین ما نیز بر حفظ صلح و رحمت تأکید دارد; همانطور که پیامبر اسلام نیز فرمودند: «اسلام دین رحمت است» بنابراین نباید طوری رفتار کنیم که مردم احساس کنند اراده ای برای آرام کردن فضای کشور ندارند.

ما نمایندگان امضاکننده این نامه معتقدیم علاوه بر اعمال قانون و جهاد تبیین، رحمت و رأفت اسلامی نیز باید در دستور کار مسئولان نظام باشد. همان گونه که رسول خدا بر جهانیان رحیم بود، حکومت اسلامی نیز باید علاوه بر اعمال ولایت و قانون، منشأ رحمت و رحمت مردم باشد. قرآن کریم علاوه بر «اشداء علی الکفار» به «رحمین» نیز توجه دارد. در شعری از «سعدی» شاعر بزرگ ایرانی، این نکته فرهنگ ایرانی به خوبی بیان شده است که «زمختی و نرمی در عین حال / زخم زخم است و مرهم نه».

اقتدار مطلوب جمهوری اسلامی ایران نفوذ در دل مردم است. اجازه ندهیم دشمنان انقلاب و مردم بین «جمهوری» و «جمهوری اسلامی» فاصله ایجاد کنند. بالاخره برای اثبات مجدد حقانیت جمهوری اسلامی ایران باید افرادی را که به حقوق مردمی که به هر شکلی اعتراض کرده اند تعرض کردند درک کرد تا همه بدانند که نظام جمهوری اسلامی ایران باید تضمین کند. امنیت و رضایت هر بخش از مردم ایران. حتی معترضین هم برای کسی احترام قائل نیستند و پیوند برادری با گناهکاران حتی اگر کارگزاران نظام باشند بسته نیست.

دیدگاهتان را بنویسید