نامه کمیته اخلاق ورزشی به کمیته اخلاق کمیته های بین المللی المپیک و پارالمپیک


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812666

کمیسیون اخلاق این کشور از کمیته اخلاق کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک خواست تا از رفع دوگانگی بین فلسطینیان مظلوم و قربانیان جنگ در سایر کشورها حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، کمیته روابط عمومی فدراسیون تکواندو نامه ای به کمیته اخلاق کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک نوشت که به شرح زیر است:

جناب بان کی مون عزیز
رئیس افتخاری کمیته اخلاق IOC
با سلام و آرزوی سلامتی

در پی اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، برخی از کشورها در حمایت از مردم اوکراین اعلام کردند که از رقابت با تیم های ملی و ورزشکاران روسیه در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال و همچنین برخی فدراسیون های بین المللی و کمیته بین المللی سرخ ها خودداری می کنند. کراس نیز از این اقدام حمایت کرد و بر عدم رویارویی ورزشی زیر پرچم و سرود ملی کشور متخاصم تاکید کرد.

البته حمایت از قربانیان جنگ و خشونت امری اخلاقی و عملی است، اما آنچه مطرح است این است که چرا ورزشکاران بسیاری از کشورهای مسلمان و آزادیخواه برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل ورزشکاران اسرائیلی در رویدادهای ورزشی بین المللی ایستادگی نمی کنند. . زمین و خانه سال ها در اشغال دولت بوده و مردم آن هر روز در جنگ های نابرابر کشته و آواره شده اند. او نه تنها مورد حمایت قرار نمی گیرد، بلکه با مجازات، محرومیت و حذف مواجه می شود.

ظاهراً انتظار می رود یک مقام عالی رتبه بین المللی ورزش که به حقوق بشر و حقوق بین الملل آشنایی کامل دارد با جلوگیری از این تبعیض و از منظر غیرسیاسی بر نفی هرگونه تبعیض، برای رفع این دوگانگی بین مردم تاکید کند. از فلسطینیان مظلوم و قربانیان دیگر کشورها حمایت کنید. امیدواریم از این پس شاهد جهانی بدون جنگ و آوارگی باشیم و همه ملت ها از صلح و حقوق برابر در جهان برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید