نام آذربایجان مایه آرامش و اطمینان ایرانیان / شهید سلیمانی در دفاع از ولایت به برکت حضرت زهرا (س) به شهادت رسید

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798323

فرمانده مرزبانی کشور در یادواره شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی:

سردار گودرزی به همزمانی و تقارن ایام سوگواری ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: راه ولایت در این راستا گام برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، سردار احمدعلی گودرزی ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای شرق آذربایجان شرقی در تبریز، با بیان اینکه آذربایجان زادگاه مشاهیر و شهدایی همچون ستارخان و باکرخان، شهدای پل آهنین جلفا در طول جهان است، اظهار کرد: جنگ دوم، شهید قاضی طباطبایی و شهید باکری و هزاران شهید دوران دفاع مقدس و جمعی از شهدای مدافع حرم گفت: وقتی نام آذربایجان به میان می آید احساس می کنیم قدرت بزرگی پشت سرمان است و نام این منطقه مایه آرامش و اعتماد ایرانیان است.»

وی با اشاره به مقاومت مردم و رشادت های نیروهای مسلح در دوران جنگ گفت: در دوران دفاع مقدس با کشوری به نام عراق و رژیم بعث نیستیم بلکه با 44 کشور مختلف و یک مستکبر هستیم. و جهان ستمگر بلوک شرق و غرب: «آنها مستقیم و غیرمستقیم از صدام حمایت کردند، ما جنگیدیم زیرا مردم ایران می خواستند با حکومتی بر اساس ارزش های اسلامی فریاد عدالت خواهی سر دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا به همزمانی و تقارن ایام سوگواری ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید ولایت در این راستا گام برداشته است.

وی افزود: در واقع این خانواده های بزرگ شهدا بودند که بعد از حضرت فاطمه زهرا(س) با تربیت فرزندانی دلیر، شجاع و ایثارگر که خون خود را دادند نقش مهمی در دفاع از حریم اسلام و ولایت داشتند. و اینطور زندگی کن.”

گودرزی به عملیات والفجر 8 و فتح فاو اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همزمان با پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام در فتح فاو، ارتش بعث عراق در پاسخی مذبوحانه به این عملیات، بخشی از مهران را اشغال کرد، اما دو گردان ها به سرکردگی سردار سلیمانی لشکر 41 ثارالله با بازپس گیری ارتفاعات استراتژیک کلاویزان و تغییر موازنه میدان نبرد نقشه دشمن را ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی دلیل این رشادت رزمندگان در تصرف ارتفاعات کلاویزان را پیوند این نیروها با قرآن و ائمه اطهار(ع) می داند و این راز بسیاری از فتوحات در طول دوران است. دفاع مقدس

فرمانده مرزبانی تاکید کرد: توسل به ائمه معصومین و امید به قدرت لایزال الهی مانع از شکست جمهوری اسلامی ایران شد و حاج قاسم سلیمانی نیز با همین دعوت و اعتماد هفت نیروی نظامی مقتدر از جمله حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و حزب الله لبنان.

وی در پایان تاکید کرد: امروز نیز نیروهای نظامی کشور با فرماندهی دقیق فرمانده معظم کل قوا با صلابت، صداقت در گفتار و عمل به مردم خدمت می کنند و هر جا که نیاز به خدمت باشد از دورترین و دورترین ها گذرگاه های مرزی محروم و در رویارویی «با بیماری تاج همکاری می کنند و در عین حال در مرزهای سراسر کشور در مقابل دشمنان محکم می ایستند و امنیت و آرامش را در کشور حفظ می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید