ناوگان پهپاد اقتدار دریایی ایران را افزایش می دهد


ساعت: 03:15
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883676

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نوسازی شناورهای پشتیبانی رزمی و نگهداری ناوگان پهپاد ظرفیت قابل توجهی را به یگان های دریایی اضافه می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه «جبهه اول» گفت: کشتی‌های رزمی و پشتیبانی ظرفیتی دارند که هیچ‌کس در این زمینه انتظار استفاده از آن را نداشت و این ظرفیت این است که می‌توان از آن استفاده کرد. واحدهای واحد حتی قبل از مبحث تولید نیز پهپادهای مشابهی داشتند، یعنی در صورت لزوم می‌توان به هواپیماهای بدون سرنشین در عملیاتی که انجام می‌دهند آسیب دید، اما می‌توان آن‌ها را به سرعت به محل حادثه بازگرداند. همان واحد

وی گفت: وقتی تسلط شما صدها کیلومتر بدون تجهیزات قابل مشاهده توسط دشمن افزایش یابد، این نقطه قوت است. این در منطقه دریایی اتفاق می افتد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: با توجه به توانمندی انواع پهپادها امروز بحمدالله در نظام مقدس ما در دستان توانمند جوانان با غیرت و دلسوزی برای نظام و سوگند به خون شهدا این است. ظرفیت ایجاد شده است و حتی می‌توانیم در میدان با هم ترکیب کنیم. انجام عملیات در دریا به معنای کنترل گروهی از پهپادها از عرشه واحد، انتقال مجموعه فرماندهی و کنترل از یک واحد به واحد دیگر است که به معنای جابجایی صحنه به طور کامل و هر یک از این پهپادها وظیفه ای را بر عهده دارند. برای انجام یک ماموریت موفق.

دریادار ایرانی: در کل منظور این است که یک گروه هوایی از یگان ها بلند می شود، این گروه را می توان از یک یگان بلند کرد، از چند یگان می توان بلند کرد، در نهایت در منطقه ای قرار می گیرند که باید عملیات انجام دهند. کدام یک از آنها وظیفه خاصی را انجام می دهد، یکی نظارت بر بحث شناسایی، دیگری فرماندهی پهپاد ناوشکن را بر عهده می گیرد و دیگری از نظر پارازیت و سیگنال از شرایط محیطی مراقبت می کند و حتی این ماموریت را با موفقیت کامل خنثی می کند. مهم این است که برد عملیاتی که ما آن را تسلط عملیاتی و بحث اشراف اطلاعاتی خودمان می نامیم، به صدها و حتی تا هزار کیلومتر بالاتر می رسد که این یک قابلیت بسیار بسیار منحصر به فرد است.

مجری: نکته ای که فکر می کنم برای بینندگان ما که ممکن است چندان با مسائل دفاعی آشنا نباشند جالب است این است که انتقال این پهپادها و شرایط پرواز از زمین به یگان ها و کشتی های دریایی چقدر اهمیت دارد؟ معنای این چیست و چگونه می توان آن را توضیح داد.
دریاسالار ایرانی: من می خواهم این را خیلی ساده بگویم، امروز ناوگان ما در فاصله دو هزار کیلومتری قرار دارند و امنیت خطوط کشتیرانی و بزرگراه اقتصادی ما را تضمین می کنند. حال فرض کنیم واحدی که آنجاست می تواند یک گروه هوایی داشته باشد که برد بیش از هزار کیلومتر داشته باشد، یعنی اشراف اطلاعاتی ما، توان عملیاتی ما از دو هزار کیلومتر به سه هزار کیلومتر و بیشتر ارتقا می یابد. این یک بحث کامل است، می توان به سادگی پیشنهاد داد، علاوه بر این که وابستگی خود را به خشکی کاهش دهیم، زیرا شناوری که مأموریت اصلی آن مثلاً پشتیبانی- رزمی یا پشتیبانی است، پایگاهی در نظر گرفته می شود که هست، گویی پایگاهی از قلمرو جمهوری دارید. شما ایران اسلامی را در عمق هزاران کیلومتری اقیانوس ها بنا نهادید، دارای اعماق مختلف است و می تواند صحنه عملیات و همه صحنه ها را به کلی دگرگون کند و بازوی بلند نظام مقدس در عرصه دریاها و اقیانوس ها خواهید بود. البته دیدگاه اصلی ما و بیشتر بحث، مقابله با تروریسم دریایی و کنترل ناامنی و حتی ایمنی شناورها است که بسیار بسیار مهم است. ما می توانیم به سرعت وارد زمین شویم، اطلاعات بگیریم و تصمیم بگیریم، یعنی شما به راحتی می توانید در عمق سه هزار کیلومتری مرکز کشور تصمیم بگیرید و دستور بدهید و ابزار آن را در اختیار دارید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید