ناپایداری جوی در هرمزگان / خودداری از برپایی چادر در رودخانه های فصلی به ویژه مناطق زلزله زده

ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785276

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد؛

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به پیش بینی بارش در هرمزگان به ویژه در مناطق زلزله زده باید از برپایی، جابجایی و برپایی چادر در رودخانه های فصلی خودداری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اخطار نارنجی رنگ در استان هرمزگان گفت: نوع خطر این سامانه پرفشار در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه 27 28 و 29 آبان وزش باد شدید شمال شرقی همراه با گرد و خاک.

وی ادامه داد: گرد و غبار، کاهش میدان دید افقی و کاهش کیفیت هوا از پیامدهای این خطر خواهد بود و حوزه تاثیر آن مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان از جمله بندرعباس، میناب، رودان، کشم، بندر است. حمیر و با شدت کمتر در شهرستان ها از حاجی آباد و بشاگرد می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به هشدار نارنجی رنگ سطح دریا در استان هرمزگان با محوریت تنگه هرمز، افزود: نوع خطر این سامانه پرفشار در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه. ، 27، 28 و 29 نوامبر با تمرکز بر صبح تا ظهر پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید شمال شرقی با سرعت تا 55 کیلومتر در ساعت (30 گره) و افزایش ارتفاع موج نزدیک به 200 سانتی متر (7 فوت) خواهد بود.

حسن زاده گفت: اختلال در فعالیت های دریایی، اختلال در حرکت کشتی های سبک و مسافربری و آسیب به تورهای ماهیگیری از جمله پیامدهای این خطر است و منطقه آسیب دیده آن بندرعباس و کشم، هرمز، لارک، هنگام، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ هر دو است. کوچک و با شدت کمتر در سیروز و جاسک.

وی گفت: به دلیل وزش باد شدید و گرد و خاک در روزهای پنجشنبه و جمعه از تردد غیرضروری در محورهای شرقی و مرکزی استان هرمزگان توصیه می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: همچنین با توجه به موج دریا باید در روزهای پنجشنبه و جمعه در تمامی فعالیت های دریایی در تنگه هرمز اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به پیش بینی بارش در هرمزگان به ویژه در مناطق زلزله زده باید از برپایی، جابجایی و برپایی چادر در رودخانه های فصلی خودداری شود.

مهرداد حسن زاده گفت: با توجه به پیش بینی بارش های کوتاه مدت، رعد و برق، احتمال بالا آمدن فصلی آب رودخانه ها، طغیان موقت رودخانه ها و احتمال بارندگی، در محدوده رودخانه های فصلی از وقوع آن خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به وقوع زلزله در استان، رعایت ایمنی هنگام برپایی چادر در مناطق زلزله زده ضروری است و از برپایی، جابجایی و برپایی چادر در رودخانه های فصلی به طور جدی خودداری شود. به پیش بینی بارش در هرمزگان. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید