ناکامی متولیان فرهنگی (از جمله سازمان های تبلیغاتی) در تبیین عفاف و حجاب/نفوذ دشمن با شل کردن سنگر حجاب


ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902713

با توجه به سخنان مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان؛

حجت الاسلام محمدهادی نظیری گفت: متأسفانه در سال های اخیر در حوزه عفاف و حجاب متولیان امر و مجموعه های فرهنگی آنچنان نقش موثری در پیشگیری و درمان ناهنجاری ها و ضعف های اجتماعی و فرهنگی نداشته اند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; درخشش نبوغ انسان در جامعه زمانی نمایان می شود که مردم به عنوان انسان در نظر گرفته شوند و بتوانند بدون دغدغه در آرامش و امنیت با یکدیگر همکاری کنند..


به گفته شهید بهشتی، زن در اسلام زنده، مولد و مبارز است، مشروط بر اینکه لباس رزم او لباس عفت او باشد. لذا با توجه به اهمیت این امر برای فساد جوانان و نوجوانان، دشمن و استکبار جهانی با تمام قوا زمینه را برای انحراف اخلاقی و ترویج بداخلاقی ها به ویژه نمایش و نمایش در جامعه اسلامی فراهم کرده است، زیرا با بی بند و باری افسارگسیخته و ابتذال، جامعه چیزی است که می تواند نقشه های شوم آنها را اجرا کند.


نفوذ به دشمن با شل کردن قلعه حجاب


در همین رابطه حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما؛ وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: موضوع حجاب و عفاف یکی از شئون اصلی شرع مقدس اسلام است و تقریباً یکی از سنگرها و مقدسات جامعه اسلامی است که در گذشته نیز می دانیم. اسلام که دشمن می خواست در جاهایی نفوذ کند، اولین سنگر را فتح کرد و با فتح آن قلعه موفق شد موضع و اعتقادات مردم را نسبت به اسلام تضعیف کند..


وی افزود: سنگر حجاب و عفاف نمونه بود در اندلس که کشوری اسلامی بود، دشمن با آسیب رساندن به سنگر حجاب در جامعه نفوذ کرد و جامعه اسلامی را در آنجا تحریف کرد و مساجد را تبدیل به کلیسا کرد و سپس اتفاقات زیر افتاد. آنجا. به همین دلیل است که حجاب و عفاف را یکی از سنگرهای مهم، راهبردی و مهم در جامعه اسلامی می دانیم و معتقدیم اگر شکست بخوریم و دشمن در این سنگر نفوذ کند، بسیاری از ارکان اصلی و نظام ارزشی ما در اسلام از بین می رود. عزیز می تواند به سقوط; بنابراین نباید با نگاه حداقلی و نزدیک بینی به حجاب در جامعه نگاه کرد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: متأسفانه در سال های اخیر در حوزه عفاف و حجاب متولیان امر و مجموعه های فرهنگی آنچنان نقش موثری در زمینه تقویت پیشگیری و درمان ناهنجاری ها و ضعف ها نداشته اند. در این مورد.


نبود متولیان فرهنگی در بسط و تبیین موضوع عفاف و حجاب


حجت الاسلام نظیری بیان کرد: از سطوح قانون گذاری در سطح کلان کشور گرفته تا سطوح نظارت، آموزش و ایجاد و بسترسازی برای تربیت فرزندان و انسانیت افراد با حجاب تا حوزه های مد و لباس و وجود حجاب های لازم با قیمت مناسب در دستان مردم به نظر می رسد در این حوزه مسئولین اقشار مهم جامعه از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و ناکام مانده اند. خوب نقش.


وی با بیان اینکه امروز در حوزه حجاب و عفاف با چالش ها و مشکلاتی مواجه هستیم، ادامه داد: دشمن به دلیل کم کاری ما در این زمینه نفوذ خوبی داشته است. مخصوصاً استفاده دشمن از عناصر سلبریتی در این عرصه و وقف ما به بحث سینما و هنر و ارائه الگوهایی که حجاب ندارند و به ارزش های دینی پایبند نیستند..


این مسئول تاکید کرد: بی توجهی به حریم فضای مجازی بخشی دیگر از آسیب هایی است که امروز در جامعه اسلامی داریم و شاهدیم که بر اثر بی احتیاطی و عدم آگاهی و بی توجهی به برنامه ریزی صحیح، بیگانگان در این فضا سلاخی می شوند. تبدیل به یک فرهنگ شده اند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: عوامل مختلفی باعث می شود افراد در جامعه نامناسب به نظر برسند و حجاب را رعایت نکنند. بخشی از جهل، غفلت، بی توجهی و بی اطلاعی از ضرورت حجاب، فواید حجاب و نفوذی که دشمن در این زمینه دارد، به کدام مسلخ می خواهد زن مسلمان را ببرد. بخشی دیگر به دلیل تعارضات اجتماعی است.


حجت الاسلام نظیری افزود: بخش دیگر و مهم ترین بخش، عوامل اقتصادی و آثار سیاست در جامعه است، حکومت داری ضعیف و نامطلوب و به دور از عدالت از ویژگی های حکومت داری حاکمان در جامعه اسلامی است که باعث مخالفت می شود. اعتراض و ابراز نارضایتی از وضعیت، این جامعه است که در واقع این نوع تخطی از هنجارها نوعی مخالفت مدنی تلقی می شود..


وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در گذشته کارهایی در راستای حجاب و عفاف انجام داده است، ادامه داد: به نظر می رسد چندان هدفمند نبوده و به دلیل کمبود بودجه حتی ادامه هم نداده است..


نذیری با تاکید بر اینکه در دوره جدید این سازمان معتقد است باید از ظرفیت دختران نوجوان در حوزه حجاب، عفاف و پوشش بانوان استفاده شود، تاکید کرد: در حال حاضر این امر فقط در تهران و چند استان دیگر اجرا شده است و در حال رفتن هستیم. برای اجرای این طرح و در استان همدان.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: بخشی دیگر از مشکلات این است که در حوزه عفاف و حجاب فرصت و فضایی برای بحث و اظهار نظر حتی برای مخالفت ایجاد نکرده ایم و این یکی از مواردی است که چالش های جدی جامعه از این رو سعی داریم کرسی های آزاد اندیشی را در موضوعات مختلف از جمله حوزه عفاف و حجاب در جامعه اجرا کنیم. چون اگر فرصتی پیش بیاید که دختران ما حرفشان را بزنند و حرفشان شنیده شود، شاید بتوان گره های کوری که در این زمینه در ذهنشان وجود دارد تا حد زیادی برطرف کرد..


حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به کمبود اعتبارات این سازمان برای اجرای بهتر پروژه‌های مختلف افزود: برنامه‌های دیگری نیز برای اجرا داریم اما به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانیم آن‌ها را اجرا کنیم و در این راستا دولت و متولیان امر در این زمینه می‌خواهیم. کمک.


وی بیان کرد: حجاب تنها موضوعی یک طرفه نیست و باید در این زمینه از کارشناسان مجرب، روانشناسان، جامعه شناسان و افراد با تجربه در امر آموزش استفاده شود..


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارای دو بخش اساسی است که باید به هر دو بخش توجه شود اولین و راحت ترین قسمت آن حضور پر رنگ مردم است. افراد متدین و محجبه در عرصه های اجتماعی، آسیب پذیر و مشکل ساز و بخش دیگر بی توجهی عموم مردم به منکرات و نابهنجاری ها در جامعه و احساس وظیفه در برابر هرگونه نابهنجاری است. و قانون.تخلف حتی با اطلاعیه کوتاه است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید